جمعه 7 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) یک سامانه دوجزئی طراحی کرده‌اند که می‌تواند به درون بدن تزریق شود و به ایجاد لخته خون (برای توقف خونریزی) در ناحیه جراحت داخلی در بدن کمک کند.

تهران - ایرنا - محققان با الهام از ستاره دریایی یک ربات خاص موسوم به «ربات ستاره‌دریایی» ساخته‌اند که می‌تواند از طریق تعامل با محیط‌های آبی برای پاکسازی کف دریاها و اقیانوس‌ها از تکه‌های ضایعات به کار رود.

تهران - ایرنا - شایعه ای در روزهای اخیر به نقل از یک پیشگوی هلندی مبنی بر وقوع زلزله در منطقه زاگرس و غرب ایران در شبکه های مجازی دست به دست شده است؛ موضوعی که کارشناسان این حوزه آن را قویا رد می کنند اما می گویند ممکن است طبق قانون احتمال زلزله ای رخ دهد که به صورت تصادفی با اینگونه ادعاها همزمانی داشته باشد.

ارومیه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مهارت محور کردن آموزش‌های دانشگاهی خلاء وجود دارد لذا بسترسازی برای این موضوع از ضروریات است.

اراک - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تکمیل و تحویل 56 طرح آموزشی به آموزش و پرورش این استان در سال جاری هدفگذاری شد.

تهران - ایرنا - تحقیقات جدید نشان می‌دهد نسل‌های آینده خودروهای خودران باید زبان دوچرخه‌سواران را بیاموزند تا امکان استفاده مشترک ایمن از جاده‌ها برای آنها فراهم شود.

تهران - ایرنا - مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تعریف 14 خدمت در حوزه مالکیت فکری و پرداخت بلاعوض 75 تا 90 درصد هزینه‌های مربوطه به دانش بنیان‌ها گفت: در چهار سال گذشته 463 شرکت دانش‌بنیان از حمایت 780 میلیارد ریالی این صندوق در حوزه مالکیت فکری بهره‌مند شده‌اند.

ارومیه - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی امروز توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به رتبه برتر علمی در منطقه تبدیل شود.

سمنان - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: احیای رشته های مهندسی دانشگاهی با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها و با توان صندوق پژوهش و فناوری این دانشگاه پیگیری می‌شود.

تهران - ایرنا - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره از پذیرش دوره دکترای مدیریت رسانه در این دانشگاه خبر داد و گفت: داوطلبان تا پایان روز هفتم اردیبهشت نسبت به انتخاب این رشته فرصت دارند.

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 20 هزار میلیارد ریال برای تجهیز و تقویت مراکز آزمایشگاهی تامین شده است و بین 130 دانشگاه و پژوهشگاه توزیع خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، جریان سازی علمی و مهارتی در حوزه هوش مصنوعی، شناسایی نخبگان رباتیک و ارائه ربات‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی در کشور است.

کرمان - ایرنا - نشست خبری اعلام افتتاح نخستین موزه هوافضای ایران در کرمان طی چندروز آتی، به محلی برای بیان مسائل مرتبط دیگر از جمله برنامه تاسیس شهر ستارگان در کویر ثبت جهانی شهداد واقع در شهرستان کرمان که معطل سرمایه گذار مانده نیز انجامید.

تهران - ایرنا - این روزها دانشگاه و دانشجو، داستان هزارتویی شده که نمی‌توان به راحتی از کنارش عبور کرد؛ دانشجویی تمام سعیش این است که مهاجرت کند، یکی درگیر مسائل سیاسی است، یکی برای تامین خرج روزانه، در اسنپ کار می‌کند و دیگری کارگر بنا شده است!

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با طراحی و تولید سامانه‌های کنترل از راه دور، نیاز صنعت داخلی به این نوع محصولات را تامین کرد.

تهران - ایرنا - هفدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران در 23 لیگ در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.