یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

آموزشی خبرگزاری ایرنا

آموزشی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش دهگلان گفت: مبلغ 12 میلیارد ریال برای اجرای چهار طرح ورزشی در این شهرستان اختصاص یافته است که باعث توسعه سرانه فضای ورزشی می شود.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرفه معلمی، حرفه‌ای تخصصی است و بهتر است استادان تازه استخدام شده در دوره‌های «منش استادی» شرکت کنند.

مشهد - ایرنا - خانواده "محمد صالحه"از نخبگان برجسته حوزه کامپیوتر و دانشجوی دکتری رشته مهندسی نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف و از شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی مدال طلای المپیاد دانشجویی این نخبه را به موزه حرم امام رضا (ع) اهدا کردند.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات با طراحی و توسعه نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری زمینه را برای تسهیل فرآیندهای سازمانی فراهم کرد.

تهران - ایرنا - محققان به تازگی راهبردی برای درمان سرطان استخوان ارائه کردند که می‌توان از آن برای درمان کودکان و نوجوانان مبتلا استفاده کرد.

اراک - ایرنا - رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان مرکزی و عضو سازمان مردم نهاد فرهنگیان طریق ولایت آفتاب گفت: 30 معلم جهادی در نقاط محروم و کم‌برخوردار این استان به دانش‌آموزان خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌کنند.

تهران - ایرنا - رییس جهاد دانشگاهی در پیامی به مناسبت روز تکریم معلم و گرامیداشت مقام استاد نوشت: از ظرفیت عظیم معلم بیش‌ازپیش در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور استفاده و با حفظ منزلت فرهنگی و اجتماعی مشکلات حقوقی و معیشتی آنان از طرف دولت و مجلس محترم به نحو احسن رسیدگی و رفع شود.

ساوه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه معلمان به عنوان افسران جهاد تبیین در مدارس در خط مقدم روشنگری و آگاهی بخشی قرار دارند گفت: آنان در این جهاد باید تلاش کنند واقعیت‌ها را جایگزین دروغ‌های فضای مجازی کنند.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جامعه هرچه ایمانش بیشتر، انگیزه، رشد و تمدن سازی‌اش بیشتر خواهد بود. جامعه بی‌ایمان قطعا رشد نخواهد کرد؛ ایمانی که مبتنی بر عقلانیت باشد.

تهران - ایرنا - ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در فراخوانی امکان حضور شرکت‌ها و خانه‌های خلاق و نوآوری را در رویداد فناوری و نوآوری اینوتکس 2023 اعلام کرد.

تهران - ایرنا - محققان با ترکیب چند فناوری، امکان تشخیص سریع و ساده سرطان را از روی نمونه ادرار فراهم کردند. براساس اعلام پژوهشگران نتایج روی موش‌ها بسیار رضایت‌بخش بوده و ممکن است در آینده نزدیک شاهد تست‌های نواری برای تشخیص سرطان باشیم.

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی با تبریک فرارسیدن دوازدهم اردیبهشت، روز معلم به معلمان و اساتید دانشگاه ها، نوشت: امروزه عظمت مقام معلم را در پهنایی به بزرگی همه دانش‌ها می‌توان مشاهده کرد.

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تبریک 12 اردیبهشت نکوداشت روز معلم گفت: مقام و منزلت شغل معلمی در بین مشاغل دیگر در بالاترین جایگاه قرار دارد و فرهنگیان در بین همه اقشار و مناصب، حرمت بالایی دارند.

تهران - ایرنا - محققان کره‌جنوبی نانوکامپوزیتی ساختند که می‌توان با کمک آن تولید انبوه هیدروژن را با کارایی بالا انجام داد.

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تبریک روز معلم گفت: آرمان وزارت علوم در این دوره، تحقق فرهنگ دانستن و دانایی است.

تهران - ایرنا - روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با ارسال پیام هایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، روز بزرگداشت معلم را به معلمان و اساتید خانواده بزرگ دانشگاه تبریک گفتند.