چهارشنبه 2 خرداد 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون تولیدی سازمان بازرسی با هشدار نسبت به تأخیر مداوم پروازها، از عملکرد نامناسب شرکت‌های هواپیمایی در جابجایی مسافر انتقاد کرد و از اعلام اسامی 10 شرکتی که بیشترین زمان تاخیر پروازی را دارند خبر داد.

تهران - ایرنا - سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 120 نمونه فسیل خارپوستان موجود در مخزن علمی این موزه توسط یکی از متخصصان داخلی به صورت داوطلبانه مطالعه، شناسایی و وارد بانک اطلاعاتی شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت 16 خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کمتربرخوردار کشور توسط این بنیاد خبر داد و تاکید کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در سراسر کشور در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

تهران - ایرنا - سخنگوی قوه قضاییه از ارسال نامه از سوی ایران به دبیر کل سازمان ملل، رییس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر برای برگزاری نشستی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و صدور قطعنامه قاطع علیه این رژیم شد.

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه مرزی باینگان شهرستان پاوه گفت: با استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، برخی اقدامات زیربنایی، عمرانی، تربیتی، فرهنگی و بهداشتی با جذب حدود 900 میلیون ریال اعتبار در این بخش امسال انجام شد.

تهران - ایرنا - دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان تهران دستور تشکیل فوری پرونده برای آمران، مباشران و مرتکبان جنایات رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

تهران - ایرنا - آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال تحصیلی 1403-1402، روز پنج شنبه 4 آبان 1402 در 31 دانشگاه علوم پزشکی در 72 رشته امتحانی برگزار خواهد شد.

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران از نظر تولید علم در جهان در رتبه پانزدهم قرار گرفته و میزان رشد علم ما از تمام کشورها بالاتر است.

تهران - ایرنا - طی روزهایی گذشته و به ویژه پس از بمباران بیمارستان غزه، بسیاری از فعالان حوزه امدادرسانی و درمان از جمله داوطلبان جمعیت هلال احمر آمادگی خود را برای حضور در غزه و کمک به فلسطینیان اعلام کرده اند.

تهران - ایرنا - «عشق سیال» تحفه‌ای از عصر مدرن برای انسان‌های این عصر اعم از زنان و مردان است که مایل به تجربه خوشایند و پرچالش عشق بلندمدت نیستند و به جای آن درصدد تجربه عشق‌های کوتاه‌مدت و حتی همزمان هستند.

تهران - ایرنا - حدود دو دهه است که شاهد وقوع سیل و در مقابل خشکسالی در بخش‌هایی از کشور هستیم که تا پیش از آن رخ نمی‌داد، این یعنی تغییر اقلیم که دستپخت عملکرد انسان است و موجب به هم خوردن توازن طبیعت شده؛ بنا به اعتقاد کارشناسان اگر راهی برای مقابله با این پدیده پیدا نکنیم قطعا زمین در آینده‌ای نه چندان دور دیگر جای سکونت نخواهد بود.

تهران - ایرنا - یک پژوهشگر اجتماعی می‌گوید: نهادهای بین‌المللی ایران را یکی از 5 یا 10 کشور پناهنده پذیر دنیا دانسته‌اند اما مگر کشور ما جزو 10 کشور برتر اقتصادی است که به تعداد بالایی از مهاجران افغانستانی تابعیت دهد و اخراجشان نکند و بتواند از پس مشکلات آنها برآید؟

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در اولین روز از آبان به پوشش 95درصدی خدمات درمانی بیماران خاص در دولت سیزدهم، بررسی لایحه جامع وکالت در قوه قضاییه، آزادی 4224 زندانی جرایم غیرعمد، جزئیات کاهش خدمت سربازی، تشریح جدیدترین جزئیات پرونده قتل مهرجویی، شرط صدور حکم پیمانی پذیرفته‌شدگان استخدامی دبیری و تشکیل پرونده قضایی برای سقوط بالن تبلیغاتی پرداخته است.

تهران - ایرنا - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره توانمندسازی برای یکهزار نفر از کارشناسان قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش سراسر کشور از دوم تا پنجم آبان ماه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - سخنگوی فراجا با بیان اینکه گمانه‌زنی‌ها در مراحل پیش از کشف جرم در پرونده قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر می‌توانست پرونده را به بی‌راهه ببرد، گفت: نباید دستاورد پلیس در کشف این پرونده با ابعاد ملی و بین‌المللی کوچک‌انگاری شود.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش از برگزاری کنکور اختصاصی تربیت معلم در اردیبهشت سال 1403 خبر داد.