شنبه 29 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: انحراف یک دستگاه مینی‌بوس در جاده نیشابور به مشهد یک فوتی و 23 مصدوم بر جای گذاشت.

کرمانشاه - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه این کلانشهر اکنون تنها یک بیمارستان عمومی برای ارائه خدمات درمانی به مردم دارد، گفت: باتوجه به جمعیت بیش از یک میلیون نفری این شهر باید بیمارستان 540 تختخوابی نیز در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات به شهروندان به بهره برداری برسد.

تهران - ایرنا - رییس اداره نظارت بر امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 2625 مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان تعطیل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 39.18 درصدی داشته است.

تهران - ایرنا - «آر پی» یک بیماری نادر ارثی در حوزه چشم پزشکی به شمار می رود که شبکیه چشم مبتلایان را به تدریج تخریب می‌کند به طوری که به مرور دید مستقیم بیمار کاهش یافته و در نهایت منجر به نابینایی می شود.

تهران - ایرنا - قوه قضاییه اعلام کرد: خانم توهین کننده به مقدسات در فضای مجازی پس از احضار و اعلام جرم از سوی دادستانی تهران بازداشت شد.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: اکنون دانش‌آموزان سمپاد در دهک‌های پایین شناسایی شدند و شهریه تحصیل در مدارس سمپاد برای دهک‌های یک تا چهار رایگان شد.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به عقد قرارداد با 199 مرکز ناباروری اشاره کرد و گفت: هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری نسبت به سال قبل 270 درصد رشد داشته و 380 میلیارد تومان در پنج ماهه اول امسال هزینه شده است.

تهران - ایرنا - یکی از جدی‌ترین خطراتی که همه افراد را تهدید می‌کند، مسمومیت با غذا یا مصرف بیش از حد مجاز، داروها است که اغلب این موارد در خانه رخ می‌دهد و آگاهی اعضای خانواده برای رفتار درست و مقابله بهنگام را می‌طلبد.

تهران - ایرنا - مشاور رئیس و مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری آزمون عمومی و نشر آگهی برای جذب و بکارگیری نیروی قراردادکارمعین در شهرداری‌های هفت استان کشور خبر داد.

تهران - ایرنا - هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: استعلام از جزییات حساب‌های مودیان مالیاتی فقط در حدود اختیار شخص وزیر امور اقتصادی و دارایی نه وزارتخانه است.

تهران - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب تهران از تشکیل پرونده قضایی در مورد سقوط بالن تبلیغاتی متعلق به شهرداری تهران خبر داد.

تهران - ایرنا - مدیرکل پیشگیری از معلولیتها و تلفیق اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال گذشته حدود 84 درصد از کودکان 3 تا 6 سال مورد پوشش غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که آمار قابل قبولی برای غربالگری است.

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت ضابطه‌مند بودن تعرفه‌های کارشناسی گفت: گاهی مردم گلایه‌مند هستند که علاوه بر هزینه‌های کارشناسی، موارد دیگری نیز از جمله هزینه رفت‌وآمد کارشناسان به آنها تحمیل می‌شود.

تهران - ایرنا - هلال احمر فلسطین با اشتراک پستی اعلام کرد که با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است، این پست پس از درخواست ارتش اسرائیل از این جمعیت برای تخلیه بیمارستان القدس صادر شد.

تهران - ایرنا - رویداد ایده‌های نوآورانه برای ترویج گفتمان و تشویق دانش‌آموزان به تفکر علمی جهت حل مسائل روزمره زندگی به همت انجمن ترویج علم ایران و با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو، وزارت آموزش و پرورش، شبکه نوآوری‌های مردمی ایران و شبکه نوآوران آسمان اندیشه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: طی دو سال گذشته 400 خانواده، کودکان نیازمند درمان را به فرزندخواندگی پذیرفتند.