شنبه 15 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

اجتماعی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس قوه قضاییه در پیامی جنایت سفاکانه رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه را محکوم و اعلام کرد: ضروری است همه حقوقدانان و مجامع بین‌المللی از سکوت و انفعال احتراز ورزند و برای محکومیت صهیونیست‌های غاصب و جانی و حامیان رذل و ریاکار غربی آنها، با تمام قوا به میدان آیند.

تهران - ایرنا - اکنون تعداد مددجویان معیشت‌بگیر مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس ارزیابی مرکز آمار ایران و آخرین داده‌ها در بهار 1402 از گروه‌های سنی صفر تا چهار سال و تا 60 سال به بالا هستند که مجموع این افراد پنج میلیون و 230 هزار و 639 نفر هستند.

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: برخورد 2 خودروی سواری در محور قاین به بیرجند سه کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.

تهران - ایرنا - معاون امور بین‌الملل قوه‌قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، رییس شورای حقوق بشر و کمیسر عالی حقوق بشر، خواستار توقف حملات و جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و رسیدگی به جنایات این رژیم اشغالگر شد و گفت که قصور جامعه بین‌المللی به یک بحران تمام عیار بشردوستانه تبدیل می‌شود.

تهران - ایرنا - بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وپنجمین روز از مهر به استخدام هشت هزار نیرو در شبکه بهداشت، بارندگی پاییزی و خروج از خشکسالی، تصویب قانون برای مدیریت سگ‌های بلاصاحب، شیوع50 درصدی کمردرد در شاغلان ایرانی، تعیین تکلیف متهمان دارای ماندگاری بیش از یک ماه در بازداشتگاه‌، اعلام نتیجه آزمون استخدام دبیری و توزیع 150 میلیون جلد کتاب درسی پرداخته است.

تهران - ایرنا - نخستین نوبت توزیع شیر برای دانش آموزان مدارس ابتدایی از فردا - 26 مهر - آغاز می‌شود.

تهران - ایرنا - جهادگران جهاددانشگاهی در سراسر کشور، بخشی از حقوق مهر ماه خود را برای کمک به مردم غزه اختصاص دادند.

تهران - ایرنا - هر سال 16 اکتبر (24 مهر) روز جهانی غذا در سرتاسر دنیا گرامی داشته می شود؛ هدف از این گرامیداشت، جلب توجه همگان به سوی مسائل مهم مرتبط با غذا در جهت برآوردن نیازهای تغذیه‌ای آحاد مردم جهان است.

تهران - ایرنا - دفتر سخنگوی پلیس طی اطلاعیه‌ای خبر برخی رسانه‌ها درمورد دستگیری قاتل یا قاتلان مرحوم داریوش مهرجویی و همسر وی را تکذیب کرد.

تهران - ایرنا - رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی با تاکید بر ضرورت نصب چراغ راهنمای صوتی در 20 تقاطع برای نابینایان در تهران، گفت: نصب چراغ‌های راهنمایی مجهز به علایم صوتی ویژه افراد نابینا و کم‌بینا در تقاطع‌ها وظیفه قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

تهران - ایرنا - نخستین کلینیک و تیمارگاه حیات وحش استان تهران روز سه‌شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست افتتاح شد.

تهران - ایرنا - افغان‌ها در دهه‌های اخیر در بسیاری از شهرهای ایران زندگی کرده و از نظافت‌های شهری و منازل تا پروژه‌های عمرانی هم حضور داشته و درآمدی کسب کرده‌اند، اما در هفته‌های اخیر حساسیت روی این افراد در فضای مجازی و رسانه‌ها بسیار زیاد شده و برخی این سوال را مطرح کرده‌اند که این مهاجران چه درصدی از هزینه‌های سلامت را مصرف می‌کنند.

تهران - ایرنا - بعد از قطع پرحاشیه سه هزار درخت پارک جنگلی سرخه‌حصار، حالا نوبت به درختان پارک جنگلی چیتگر رسیده و زمزمه‌هایی از پارک‌های خجیر و نیاوران هم به گوش می‌رسد. سوسک پوست‌خوار آفتی است که به جان درختان پارک‌های جنگلی تهران افتاده و راهی جز قطع کردن آن‌ها باقی نگذاشته است. اما بررسی‌ها نشان داد عدم مراقبت، این درختان را در مقابل آفت ضعیف کرده است.

تهران - ایرنا - ستاد حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: مصادیق نقض حقوق بین‌الملل ارتکابی از سوی رژیم اشغالگر اسرائیل و ادبیات و مفاهیم قابل بحث در این حوزه، نشان می‌دهد که چگونه رژیم اسرائیل در سال‌های اخیر موجبات ارتکاب همه چهار جرم اصلی از جرایم بین المللی درج شده در اساسنامه رم (تجاوز ارضی، جنایت علیه بشریت، جرم جنگی و نسل‌زدایی) را فراهم آورده است.

تهران - ایرنا - سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: در مسیر تحقق و عملیاتی‌سازی لیست هوشمند حق بیمه و افزایش رضایت‌مندی و رفاه مخاطبان سازمان و نیز جلوگیری از رفت‌وآمدهای مضاعف بیمه‌شدگان و کارفرمایان، سقف پرداخت حق بیمه از درگاه اینترنتی سازمان تأمین‌اجتماعی حذف شد.

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی سازمان انتقال خون از برگزاری پویش اهدای خون ورزشکاران در سراسر کشور همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش از 26 مهر تا 2 آبان ماه خبر داد.