یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

اقتصادی خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح توسعه شرکت فروسیلیس در سمنان در صورت ایجاد مشکلات زیست‌محیطی از سوی این سازمان مجوز نمی‌گیرد.

تهران - ایرنا - شرکت ملی گاز ایران با یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت کار تفاهم‌نامه همکاری برای تامین 500 هزار تن ورق فولادی امضا کرد.

تهران - ایرنا - پس از جلسه مشترک رؤسای جمهور ایران و روسیه و تأکید مجدد بر توسعه روابط تجاری دو کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باشگاه همگرایی کریدور شمال - جنوب به سرپرستی نماینده رئیس جمهور روسیه، بر سر ساخت و خرید 20 فروند کشتی جنرال کارگو توافق کردند.

تهران - ایرنا - فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز یکشنبه پیش رو در برخی استان‌ها تشدید می‌شود به طوری که سبب بروز آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق چند استان غربی و شمالی غربی می شود.

بندرعباس - ایرنا - کشور ما ظرفیت کشاورزی مناسبی دارد منتهی به دلایلی همچون واردات غیرکارشناسی و کاشت بی‌رویه، هرساله دچار مشکلاتی در بحث فروش می‌شویم که برای برون رفت از این وضعت می‌طلبد سهم خودمان را در بازارهای جدید منطقه‌ای و جهانی افزایش داده و به سمت کشاورزی تجاری حرکت کنیم.

چابهار - ایرنا - آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیسی جمهور در سفر به سیستان و بلوچستان 11 طرح شرکت توزیع نیروی برق این استان را با 41 میلیارد تومان اعتبار افتتاح کرد.

سنندج - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بیجار گفت: 44 معدن موجود در این شهرستان ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار در این شهرستان است.

تهران - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: مجموعه تفاهمنامه‌های شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار از جمله تاپیکو با سایر بخش‌های خصوصی و دولتی در حوزه پتروشیمی یک میلیارد یورو سرمایه گذاری ارزی است.

تهران - ایرنا - معاون بین‌الملل بانک مرکزی گفت: بانک VTB به عنوان دومین بانک بزرگ روسیه در حال افتتاح دفتر نمایندگی در تهران است و شعب دو بانک ایرانی در روسیه نیز افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - 10 تفاهم‌نامه همکاری در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی از سوی شرکت سرمایه گذاری (تاپیکو) با بخش خصوصی و دولتی در حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

تهران - ایرنا - طرح مالیات بر عایدی سرمایه با هدف مقابله با سوداگری و سفته‌بازی با پیگیری دولت سیزدهم کلید خورد؛ در همین راستا براساس اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعات همه خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو برای این طرح در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور و نهادهای ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

سنندج - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پروژه گاوداری یک هزار راسی روستای دربند از توابع شهرستان دیواندره 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تهران - ایرنا - وزارت کشور عراق در جدیدترین اقدام خود در مسیر دلارزدایی، استفاده از دلار آمریکا را برای معاملات شخصی و تجاری ممنوع اعلام کرد.

دماوند - ایرنا - مدیر امور منابع آب دماوند از انسداد 6 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد و گفت: این چاههای غیرمجاز با دستور قضایی پر و مسدود شد.

بوشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تنگستان گفت: مبارزه با کنه گردآلود (تارتن) خرما با توجه به شرایط اقلیمی، گرم شدن هوا و بروز ریزگردها در این شهرستان آغاز شد.

شهرری - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: بسته 19 بندی تشویقی شهرسازانه در تهران توسط شهرداری تهران و سازمان نوسازی اجرایی شده اما در 48 شهر استان منتظر نگاه مدبرانه شهرداران است.