شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: هشت هزار و 500 میلیارد ریال منابع مالی به خرید تضمینی گندم این استان در سال جاری اختصاص یافت.

دزفول - ایرنا - فرمانده یگاه حفاظت از امور اراضی زراعی و باغی در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ساختمان 6 باغ‌ویلای غیرمجاز شهرستان دزفول امروز سه شنبه با دستور مقام قضایی در دزفول تخریب شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر صدور حکم اعدام برای یک جاسوس گفت: سیدمحمود موسوی مجد هم به سرویس موساد و هم سیا وصل شده بود و اطلاعات در مورد محل استقرار و رفت و آمدهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان قرار داده بود که با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و اخیرا شعبه 19 دیوان عالی کشور اخیرا حکم اعدام را تایید کرده است و به زودی حکم اجرا می شود.

تهران - ایرنا - اسامی داستان‌های راه‌یافته به مرحله داوری سومین دوره جایزه ارغوان (داستان کوتاه) منتشر شد.

تهران - ایرنا - در حالی که همه تیم‌های لیگ برتری خودشان را برای آغاز مجدد مسابقات آماده می‌کنند؛ 2 تیمی که سرمربی خارجی دارند بدون آنها در وضعیت ایده‌آلی به سر نمی‌برند.

تهران - ایرنا - با حضور مدیران عامل سازمان بنادر و منطقه آزاد چابهار تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و منطقه آزاد چابهار برای اجرایی‌شدن قوانین و مقررات مناطق آزاد در بندر چابهار امضا شد.

تهران - ایرنا - پیامدهای بحران کرونا بر اقتصاد آلمان، دامنگیر بخش‌های مختلفی شده به گونه‌ای که صادرات این کشور در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) نسبت به مدت مشابه سال پیش به میزان یک سوم کاهش یافته است.

اهواز - ایرنا - رییس هیات هندبال خوزستان گفت: اولویت اصلی ما در سال جاری توجه به بحث استعدادیابی بوده و هدفمان کسب مقام در رقابت‌های المپیاد استعدادهای برتر کشور است.

تهران - ایرنا - هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (سه‌شنبه) تحت تاثیر رشد اونس با افزایش 125 هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و 390 هزار تومان فروخته شد.

تهران - ایرنا - بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرد: نرخ بیکاری در این کشور به دنبال بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در اواخر سال 2020میلادی به بیش از 10 درصد و در اواسط سال 2021 به یک اوج 11.5 درصدی که تاکنون بی سابقه بوده خواهد رسید.

سمنان - ایرنا - سردار سیدکمال هادیان فر رییس پلیس راهور ناجا روز سه‌شنبه در سفر خود به سمنان اولین سامانه نظارت پهپادی جاده ای را در استان سمنان بعنوان طرح نمونه و راهبردی کشوری افتتاح کرد. بیش از 600 کیلومتر مسیر جاده ای تهران به مشهد در استان سمنان واقع است. (عکس: عابد میرمعصومی)

زاهدان - ایرنا - هامون که زنده شد زندگی را با خود به ارمغان آورد و نه تنها به محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی و مردم منطقه شادابی و نشاط بخشید بلکه چرخ برخی صنایع دستی بویژه خولک‌بافی (حصیر بافی) را پس از 2 دهه خشکسالی و رکورد کامل، به حرکت در آورد و صنعتگران این حرفه همانند گذشته مشغول به فعالیت شدند.

اهواز - ایرنا - رئیس هیات ورزشی کارگری استان خوزستان از کسب 64 مدال رنگارنگ جهانی، آسیایی و کشوری توسط ورزشکاران این هیات در سال گذشته خبر داد.

قشم - ایرنا - اعتبارات دستگاه‌های اجرایی شهرستان قشم در سال جاری با اولویت در زمینه طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا، به 392 میلیارد ریال رسید.

اردبیل - ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: پارسال فروش شرکت‌های دانش بنیان 120 هزار میلیارد تومان بود که این رقم امسال به 150 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی واحدهای راکد و غیرفعال صنعتی و معدنی در استان‌ها را یکی از برنامه‌های اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.