یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - مدیرکل راه آهن شمال 2 گفت: طی دو ماه نخست امسال؛ در مجموع 41 هزار و 535 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شد که این میزان صادرات نسبت به 14 هزار 939 تن مدت مشابه پارسال 178 درصد رشد داشت.

پکن - ایرنا - یک روزنامه چینی نوشت که از پکن برای مذاکرات هسته ای روسیه و آمریکا پیش از پایان اعتبار معاهده کاهش تسلیحات اتمی در ماه فوریه سال آینده دعوت شده است.

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: تا کنون عملیات خشت گذاری هشت مدرسه با رویکرد افزایش سطح مشارکت های مردمی دراین استان انجام شده است.

کرج - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج، انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع و بخش های بهره برداری را از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی دانست.

رشت - ایرنا - مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: به گروه خونی O منفی و A مثبت در این استان نیاز فوری داریم.

شاهرود - ایرنا - صنعتگران شاهرودی با تولید انواع ژنراتورهای برقی، ترانسفورماتور و الکتروموتور نقش بسزایی در جهش تولید دارند.(عکس: ابوالقاسم تیموری)

تهران - ایرنا - مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: امسال و تاپایان سال این هلدینگ با هدف شفاف‌سازی وارد بورس انرژی خواهدشد.

تهران - ایرنا - شورای مرکزی انجمن صنفی پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره اکران آنلاین فیلم‌ها با هشدارها و ملاحظات، بیانیه داد.

سنندج - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج نسبت به دوره اول شیوع این بیماری 2 برابر شده و اگر مردم اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، باید منتظر موج بحرانی این بیماری باشیم.

مراغه - ایرنا - رییس اداره گاز مراغه گفت: برای طرح‌های گازرسانی شهرستان در سال گذشته 23 میلیارد و 620 میلیون تومان هزینه شده است.

پکن - ایرنا - دبیرکل بنیاد صلح و توسعه خاورمیانه در چین در واکنش به اعتراضات مردم به آمریکا به تبعیض نژادی در این کشور گفت: ترامپ مسائل نژادی را سیاسی کرد و باعث ایجاد «نفرت نژادی» در این کشور شد.

تهران - ایرنا - ایران چند سالی است که پیش‌روی زیادی در حوزه محصولات دانش‌بنیان و تولید آنها به خصوص در حوزه فناوری نانو داشته است. تاکنون 49 کشور مثل آلمان، ایتالیا، انگلیس، استرالیا، کانادا، چین و کره جنوبی میزبان محصولات نانویی ایرانی شدند.

تهران - ایرنا - قیمت نفت که چند روز گذشته را تحت تاثیر تمدید توافق کاهش تولید با رشد پشت سرگذاشته بود، در معاملات امروز به دلیل پیش‌بینی بانک جهانی درباره رشد منفی اقتصاد دنیا، ارزان شد.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش‌بنیان با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها و زیرساخت‌های پردازش ابری در مراکز داده در داخل و خارج از ایران، توانسته امکان رصد و پایش فضای مجازی مانند سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های غیر برخط مانند جراید، رادیو و تلویزیون را برای سازمان‌های دولتی و غیردولتی فراهم کند.

یزد - ایرنا - 6 بانوی پیشکسوت صنایع دستی حصیربافی شهرستان بافق امروز (سه شنبه) به مناسبت 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی با حضور تعدادی از مسوولان محلی تجلیل شدند.

سنندج - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست قروه از دستیگری سازنده فشنگ‌های غیرمجاز اسلحه‌های شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، ادوات ساختن فشنگ‌های غیر مجاز برای اسلحه‌های شکاری را کشف و ضبط شد.