یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - عملیات اجرایی فاز توسعه ای (4و 5) کارخانه اشجع باتری روز سه‌شنبه با حضور حضور معاون علمی وفناوری رییس جمهوری آغاز شد.

کرج - ایرنا - رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری گفت: حوادث مختلف مانند سیل و کرونا سبب شده تا پایه های صنعت گردشگری در کشور لرزان و آسیب کلی ببیند.

تهران - ایرنا - روزنامه انگلیسی سان اعلام کرده واکسن کرونا ممکن است به شکل اسپری تنفسی تا ماه آینده میلادی در دانشگاه آکسفورد آماده شود.

بغداد - ایرنا - آیت الله «سید محمد تقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق گفت که تمدن غربی در مراحل بعدی خود منحرف شد و پول اهمیت زیادی پیدا کرد تا جایی که اموال و مادیات بر هر چیزی حتی جان انسان ترجیح داده می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری بازار بورس را نقطه امیدی برای افزایش حضور مردم در اقتصاد دانست و تاکید کرد: شورای عالی و سازمان بورس مراقبت لازم را انجام دهند این فضای مطمئن برای مردم بیش از پیش امیدآفرین باشد و این بازار با قدرت به کار خود ادامه دهد.

تهران - ایرنا - شرکتی دانش بنیان در کشور نسبت به تولید نهال‌های اصلاح شده با ویژگی خاص اقدام کرده است که عملکرد کشاورزان و باغداران را افزایش می‌دهد.

تهران - ایرنا - معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی عتف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از شروع فرایند ثبت قراردادهای پژوهشی در سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند (ح) تبصره (9) ماده واحده قانون بودجه سال 1399 کل کشور خبر داد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: تا پایان آذرماه دیگر خبری از دفترچه بیمه کاغذی نخواهد بود و خدمات بیمه‌ای تجویز دارو، نسخه‌پیچی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و بیمارستانی به صورت کاملا الکترونیک به بیماران ارایه می‌شود.

تهران - ایرنا - مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال تصمیم بسیار درستی است و می‌تواند به این دو باشگاه کمک کند.

قزوین - ایرنا - قزوین به عنوان پایلوت چاپ، طراحی و بسته بندی صنایع و هنرهای دستی کشور انتخاب شده است.

تهران - ایرنا - رییس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیطزیست گفت: دستورالعمل قرنطینه و بازپروری حیات وحش در استان‌ها تهیه و ابلاغ شده است.

کرمانشاه - ایرنا - سازمان‌های مردم‌نهاد کرمانشاه در حوزه سلامت از ابتدای شیوع کرونا بدون چشمداشت و فقط برای حل مشکلات بهداشتی و روانی مردم، آستین همت را بالا زدند و در کارگاه عملی بحران کرونا نمره قبولی گرفتند.

مهاباد - ایرنا - مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: 98 درصد جایگاه‌های CNG این منطقه در جنوب آذربایجان‌غربی استانداردسازی شد.

ایلام - ایرنا - با گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان و استفاده بیشتر خانواده‌ها از شهربازی‌ها و مراکز تفریح جمعی لزوم توجه بیشتر به استاندارد دستگاه‌ها و وسایل بازی نصب شده در این استان را دوچندان کرده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر حفاظت و حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: کلینیک بازپروری و نگهداری حیات‌وحش پردیسان تعطیل نمی‌شود بلکه ارتقا می‌یابد تا توان همکاری با مراکز تحقیقاتی دانشگاهی را داشته باشد.

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: یک خیر اراکی سه میلیارد و 100 میلیون ریال برای تکمیل و تجهیز ساختمان شیرخوارگاه این استان کمک کرد.