شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه جمهوری قرقیزستان در چهارچوب دستورات تعیین شده از سوی رئیس جمهوری و دولت این کشور برای بازگرداندن شهروندان قرقیزی از کشورهای دیگر، دیروز با همکاری وزارت امور خارجه جمهوری قزاقستان سه شهروند قرقیزی را از تهران به بیشکک باز گرداند.

مراغه - ایرنا - فرماندار هشترود گفت: طی سال 98 و ابتدای سالجاری، 50 درصد توان مدیریتی شهرستان صرف مقابله با بحران‌های طبیعی شد.

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: 13 میلیارد ریال برای راه‌اندازی یک واحد تولید لامپ کم مصرف در شهرک صنعتی خرمشهر هزینه شد.

تهران - ایرنا - انتخابات ریاست جمهوری 1400 یکی از مهم‌ترین انتخابات پیش‌رو به شمار می‌رود که در آن بسیاری از جریانات سیاسی شرکت می‌کنند و با توجه به اینکه کمتر از یک سال تا برگزاری این انتخابات زمان باقیمانده از همین حالا اما و اگرهای زیادی در خصوص شرکت کاندیداهای جناح‌های مختلف وجود دارد.

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت صنایع ملی مس ایران گفت: جهش تولید از مسیر تعامل قوی و موثر بین شرکت ملی مس و پیمانکاران محقق می‌شود.

کرمان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با توجه به برخی ساخت و سازها در عرصه و حریم بناهای تاریخی، این حرایم نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

آستارا - ایرنا - اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: 2 اثر عکس سیاه و سفید از سپهر شمسی‌نژاد عکاس آستارایی، در جشنواره بین‌المللی عکس کرواسی برگزیده و در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده‌است.

تبریز - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: دودی که امروز از مجتمع پتروشیمی تبریز بلند می‌شد، ناشی از یک نقص فنی بود که برطرف شد.

تهران - ایرنا - مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش سیما از آغاز پخش برنامه «مدرسه تابستانی» با هدف ارائه آموزش‌های تکمیلی از هفته اول تیرماه خبر داد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با تاکید بر توسعه همکاری‌های ایران و قرقیزستان، گفت: برای همکاری‌های اقتصادی نباید منتظر پایان کرونا باشیم و می‌توانیم در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی را افزایش دهیم.

سمنان - ایرنا - رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: مجرم سایبری که با ساخت اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام اقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده و تهدید به قتل کرده بود با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا شناسایی و به مقام های ذی‌صلاح تحویل داده شد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرتجهیزات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: 21 دستگاه همودیالیز به ارزش تقریبی چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بین مراکز درمانی تابعه این دانشگاه توزیع شد.

کابل - ایرنا - سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد سه هزار زندانی طالبان برای اعتمادسازی و آغاز گفت‌وگو بین گروههای افغان آزاد شدند.

بجنورد - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم گردی خراسان شمالی گفت: شیوع کرونا اقامتگاه‌های بومگردی استان را دچار رکود کرده که بر اثر آن تاکنون 40 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

خرم‌آباد - ایرنا - معاون منابع انسانی دادگستری لرستان گفت: به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضاییه چهار دادگاه عمومی و یک دادسرا در مناطق مختلف استان افتتاح می‌شود.

تهران - ایرنا - زمان قرعه‌کشی مسابقات فوتبال نوجوانان و جوانان آسیا که قرار است در مالزی برگزار شود، مشخص شد.