پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

از قیام خونین پانزده خرداد همواره به عنوان نقطه عطفی در تاریخ معاصر یاد می‌شود نقطه عطفی که تاریخ بعد از خود را ساخت.

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: وقوع 2 فقره تصادف رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان سه کشته و یک مصدوم برجا گذاشت.

قم - ایرنا - مدرس حوزه علمیه قم؛ با اشاره به یوم‌الله بودن 15 خرداد، قیام مردم در این روز را حرکتی الهی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) هم با اعتقاد و اتکا به خدا و باور توانست در برابر قدرت‌های شرق و غرب عالم بایستد و این انقلاب را به پیروزی برساند.

ایرنا - زاهدان - معابر و کوچه‌ها شهرمحمدان شهرستان بمپور جنوب سیستان و بلوچستان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی و گندزدایی شد.

ایلام - ایرنا - رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان ایلام گفت: مسابقه بزرگ موتورسواری برای اولین بار در ایلام با حضور 17 استان فردا جمعه 16 خردادماه در ایلام برگزار می شود.

تهران - ایرنا - نظامیان رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه با یورش به منزل شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی حکم ممنوعیت ورود او به این مسجد را به مدت 4 ماه دیگر ابلاغ کردند.

پکن - ایرنا - رسانه های محلی در چین گزارش کردند که نگهبان یک مدرسه ابتدایی واقع در جنوب غربی استان گوانگشی چین، 39 تن از جمله چند دانش آموز مقطع ابتدایی را با چاقو زخمی کرد.

قزوین - ایرنا - فعال سیاسی در قزوین گفت: قیام 15 خرداد به رهبری امام خمینی (ره) بت وابستگی ایران به نظام‌های غربی را در شکست و به همه مسلمانان جهان دلداری داد.

مسکو - ایرنا - رئیس کرسی تاریخ نوین دانشگاه دولتی بلاروس گفت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نظام دمکراتیکی ایجاد کرده که بر آرای مردم ایران استوار شده است.

شهرری - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: قیام 15 خرداد سال 1342 در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران رمز موفقیت و نقطه عطفی است که سبب حرکت رو به جلو در پیروزی انقلاب اسلامی شد وبه حکومت پهلوی خاتمه داد.

تهران - ایرنا - تاکنون شاهد 4 دهه برجسته در توانمندسازی نظام اسلامی از مسیر هدایت‌های رهبری و حکمت ورزی برای صیانت از عظمت اسلام، مسلمانان و ملت شریف ایران و توانمندسازی کشور در خلق ارزش‌های بزرگ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و البته قدرت نظامی و شکل‌گیری قوت و قدرت ایران اسلامی بوده ایم، پیشنهاد می‌شود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه آتی نسبت به تصویب و نامگذاری روز 14 خرداد به عنوان...

اصفهان - ایرنا - پانزده خرداد 42 سرآغاز بیداری ملت ایران و گذاشتن سنگ بنای قیام عظیم انقلاب اسلامی در سال 57 بود، این فیلم روایتگر این قیام ملت ایران از زبان مسعود کثیری رییس مرکز اسناد و کتابخانه ملی اصفهان است. فیلم: امیررضا ابراهیمی دهکردی

اهواز - ایرنا - آتش‌سوزی جنگل‌های کرچل و آب بید اندیکا از روز سه شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

بجنورد - ایرنا - چهار کوهنورد که از دیشب در ارتفاعات منطقه درکش شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی راه گم کرده بودند، صبح امروز پیدا شدند.

آبادان - ایرنا - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: به منظور کنترل و ایمنی آبراه اروندرود در تمام عملیات‌های دریایی، ارتباط مستقیم بین بندر خرمشهر و بنادر عراق ایجاد شد.