پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: 15 خرداد را باید تا ظهور حضرت مهدی (عج) زنده نگه داریم و آیین این روز را به نحو احسن برپا و اهداف آن را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

اهواز - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: با توجه به اعلام نیاز امروز اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، هماهنگی اعزام یک بالگرد آب‌پاش به بخش آبژدان اندیکا انجام شد.

اهواز - ایرنا - سخنگوی شهرداری اهواز گفت: پارک‌ها و بوستان‌های اهواز به منظور جلوگیری از آسیب رساندن به فضای سبز و تاسیسات موجود در آنها با تایید استاندار خوزستان به صورت نسبی روشن می‌شوند.

اراک - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 129 خانواده با سه فرزند یتیم زیر پوشش این نهاد حمایتی در استان سرپناه ندارند و در املاک مسکونی استیجاری زندگی می‌کنند که خانه‌دار شدن آنان امسال در برنامه است.

همدان - ایرنا - افزایش میزان نزولات آسمانی در 2 سال گذشته در دیار الوند موجب گسترش پوشش گیاهی و بازگشت سرسبزی به نقاط مختلف استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شده است.

تهران - ایرنا - رییس بیمارستان سینا گفت: اپلیکیشن (نرم افزار) خود ارزیابی جامع بیماری کرونا در قالب طرح تحقیقاتی مشترک بیمارستان سینا با دانشکده انفورماتیک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای تشخیص و درمان بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی در حال راه‌اندازی است.

اراک - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: بیشترین میزان طلاق ثبت شده این استان با رقم 9 و هفت دهم درصد در سال گذشته مربوط به زوج‌های در گروه‌های هم سن بوده است.

تهران - ایرنا - زمین‌لرزه‌ای با قدرت 7.1 درجه در مقیاس ریشتر عصر پنجشنبه به وقت محلی مناطقی از شرق اندونزی را به لرزه درآورد اما هنوز گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

استان‌ها - ایرنا - این روزها کرونا همچنان در شهرها و نقاط مختلف کشور پرسه می زند اما آنچه نگرانی ها از شیوع این ویروس را بیشتر کرده افزایش حجم سفرها به دنبال تعطیلی چند روزه است، موضوعی که زنگ خطر جدی را به صدا درآورده است.

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مشکل کمبود آب شرب در برخی از مناطق قزوین مانند پونک و مینودر تا پایان امشب با ورود 2 حلقه چاه آب به مدار شبکه توزیع برطرف می‌شود.

شیراز - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم گفت: 9 واحد صنفی به دلیل بی‌توجهی به هشدارها در زمینه مقابله با کرونا در شهرستان پلمب شدند.

یزد - ایرنا - رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه از شهدای 15 خرداد سال 1342 به عنوان زندگان همیشه جاودان تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: قیام مردم ایران در این روز سرآغاز مبارزه آنها علیه استبداد رژیم گذشته بود.

تهران - ایرنا - محققان با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی توانستند در آزمایشگاه نمونه‌های کوچکی از کبد انسان را رشد دهند و با موفقیت به بدن موش‌های آزمایشگاهی پیوند بزنند.

تبریز - ایرنا - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: نقشه راه مجلس یازدهم، اندیشه‌های امام خمینی (ره) است که باید سرلوحه حرکت مسوولان و نمایندگان قرار گیرد.

اهواز - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی درخصوص بحث شفافیت آرای نمایندگان گفت: تلاش بر این است شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

مهاباد - ایرنا - معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در سال آبی جاری در مجموع سه میلیارد و 800 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی مختلف به دریاچه ارومیه انتقال داده شده است.