چهارشنبه 11 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح جزئیات برنامه اصلاح ساختار بودجه که شنبه 17 خرداد به مجلس شورای اسلامی می‌رود، دارایی دولت را 7 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

تهران - ایرنا - آیین گرامیداشت سی و یکمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور دانشجویان، ایرانیان مقیم و جمعی از اساتید، چهره‌های رسانه‌ای، شیعیان بلاروس و دیگر علاقه‌مندان به مکتب امام خمینی (ره) برگزار شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت از ادامه فرصت مشمولان سهام عدالت برای انتخاب مدیریت مستقیم این سهام تا روز جمعه 16 خردادماه خبر داد.

چابهار - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: ویروس کرونا درمان قطعی ندارد و باید اصل «پیشگیری بهتر از درمان» را جدی تر گرفت و با رعایت نکات ساده بهداشتی و با ماندن در خانه از پیشروی بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

دزفول - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت: ساختمان نخستین کلینیک تخصصی بیمارستان کارون شهرستان گتوند با 97 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: من بارها در نشست‌های متعدد گفته‌ام که برای افراد بیکار استان یک عرصه درآمدزایی حلال ایجاد کنید تا مشغول شوند چرا که وقتی شغلی ندارند دست به جابجایی سوخت می‌زنند تا بتوانند روزی خانواده خود را به دست آورند.

ایلام - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی که پیش از این تا 9 خردادماه اعلام شده بود با توجه به استقبال مردم تا پایان تیرماه تمدید شد.

تهران - ایرنا - وزارت خارجه آمریکا به دنبال انتقاد هاوانا از وقایع اخیر در ایالات متحده، مجددا چند نهاد دیگر کوبایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

یزد - ایرنا - امام جمعه اردکان گفت: سه هزار و 900 خانواده آسیب‌دیده از ویروس کرونا با هماهنگی نهادهای ذی ربط در اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه در این شهرستان شناسایی شدند.

ارومیه - ایرنا - مبارز دوران انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی گفت: قیام 15 خرداد 1342 مقدمه ای برای حکومت اسلامی و سرآغاز تشکیل جمهوری اسلامی ایران بود.

زاهدان - ایرنا - کلنگ 2 طرح بیابان زدایی با اعتبار 75 میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی به همت اداره‌کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در بخش‌های جلگه چاه هاشم و مرکزی دلگان به زمین زده شد.

تهران - ایرنا - همزمان با اعتراضات جهانی به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاه‌پوستان، کتاب‌هایی درباره تبعیض نژادی در صدر فهرست پرفروش‌های آمازون قرار گرفتند.

قم - ایرنا - مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده بود، به‌عنوان نخستین اهدای اعضا در این استان در سال جاری رقم خورد.

تهران - ایرنا - علما، اندیشمندان و نخبگان شرکت کننده در همایش بین‌المللی مجازی «دیداری با زائران خورشید» در بیروت به تبیین تاثیرات اندیشه و راه امام خمینی (ره) در جهان اسلام از جمله در شکل گیری موج عملیات شهادت طلبانه علیه نظامیان آمریکا و اشغالگران صهیونیست در لبنان پرداختند.

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا، تست مولکولی PCR به دلیل سخت و هزینه‌بر بودن حذف شد.

لندن - ایرنا - رییس پیشین سرویس جاسوسی برون مرزی انگلیس (ام‌. آی.6) در اظهارنظری همسو با مقام‌های آمریکایی، مدعی شد که ویروس کرونا (کووید -19) از آزمایشگاهی در چین خارج شده است.