پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس مجلس ملی پاکستان در پیامی انتخاب محمدباقر قالیباف را به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و از وی برای سفر به این کشور در راس هیات پارلمانی دعوت کرد.

تهران - ایرنا - دولت وفاق لیبی مورد حمایت ترکیه و قطر که از طرف سازمان ملل دولت قانونی این کشور است روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهایش توانسته اند، نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» مورد حمایت عربستان سعودی و روسیه را از طرابلس پایتخت این کشور بیرون کنند و کنترل آن را به طور کامل در دست بگیرند.

تهران - ایرنا - وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله به مسجدی در کابل افغانستان با این کشور در برابر تروریسم و افراط گرایی ابراز همبستگی کرد.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: تعداد سدهای به بهره‌برداری رسیده در دولت تدبیر و امید در نیمه دوم امسال به 58 سد خواهد رسید.

شیراز - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: ساخت خانه خاتم شیراز آغاز شده و بنابر اظهارات مالک، این مجموعه تا پایان سال 99 تکمیل و تجهیز خواهد شد.

باکو - ایرنا - "واصف طالب اف " رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان با ارسال پیامی، انتخاب محمد باقر قالیباف به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: هم‌استانی‌ها با رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از دستگاه‌های خنک کننده کمک کنند، تابستان بدون مشکل سپری شود.

دهلی نو - ایرنا - بنگلادش از اتحادیه اروپا خواست تا برای بازگشت بیش از یک میلیون مسلمان روهینگیا که در اردوگاه‌های مهاجران در منطقه کاگس بازار زندگی می‌کنند، فشار بیشتری بر میانمار وارد کند.

تهران - ایرنا - محمود علمی، بنیانگذار انتشارات جاویدان و پیشکسوت چاپ و نشر ایران درگذشت.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: 11 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه برق رسانی سایت پرورش میگوی رودشور این استان تامین شد.

بندرعباس - ایرنا - ویروس چموش کرونا که بیش از سه ماه است درکشورمان جا خوش کرده، بعد از آنکه درموج اول و دوم روند نزولی درهرمزگان داشت؛ اکنون به علت کم‌توجهی به موارد بهداشتی و جدی نگرفتن این بیماری، 2 هفته ای هست روند افزایشی به خود گرفته و این استان را قرق کرده است.

بجنورد - ایرنا - فرماندار شیروان از آتش سوزی صبح امروز در مراتع روستای چپانلو این شهرستان خراسان شمالی خبر داد و گفت: گروه‌های اطفای حریق برای مهار آتش به محل اعزام شدند.

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام تبریک رییس کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین گفت: رویکرد مجلس یازدهم، تداوم همکاری و تقویت روابط پارلمانی با کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات است.

مهاباد - ایرنا - سد چپرآباد اشنویه با دستور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید. عکس از سارا معروفی

لندن - ایرنا - اندیشمندان و صاحبنظران و فعالان سیاسی و اجتماعی متعددی از چهار گوشه جهان در نشستی در لندن به بررسی میراث فکری و عملی امام خمینی (ره) پرداختند و او را بزرگترین و تاثیرگذارترین رهبر قرن بیستم توصیف کردند.

همدان - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با بیان اینکه وضعیت سفید به عنوان محو بیماری کرونا نیست گفت: در چند روز اخیر شاهد افزایش مراجعات به مراکز 16 ساعته و بیمارستانهای شهرستان هستیم و ادامه این روند مناطق سفید را به وضعیت قبل برمی‌گرداند.