پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - یک فعال سیاسی گفت: قیام 15 خرداد به رهبری امام خمینی (ره) نشان داد که جایگاه مرجعیت تا چه اندازه در بین مردم ایران نفوذ داشته است.

رشت _ ایرنا_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان گفت: بیماری کرونا در جریان است مردم روابط اجتماعی را عادی سازی نکنند.

کرج - ایرنا - روانشناس البرزی گفت: امام خمینی (ره) برای خدا کار کرد و همین اخلاص باعث شد که دریای مهرمردم را درچهارگوشه ایران وحتی دربرخی ازکشورها جذب کند.

کرج - ایرنا - رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که سقوط یک مرد جوان 29 ساله از ساختمان سبب مرگ وی شد.

دهلی نو - ایرنا - نارندرا مودی نخست وزیر هند و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه با شرکت در یک ویدئو کنفرانس، بر گسترش روابط دو کشور تاکید کردند.

کرمان - ایرنا - تظاهرات 15 خرداد سال 1342 که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران و آغاز خودباوری به شمار می رود به دنبال بازداشت رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی سیدروح الله خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن های ایالتی ولایتی و انقلاب سفید و مخالفت با شاه بر سر نفوذ آمریکا در ایران انجام شد.

تهران - ایرنا - یک مقام آگاه ژاپنی اعلام کرد که دولت در پی گسترش دوباره ویروس کرونا به دنبال ساده سازی نحوه برگزاری مسابقات المپیک توکیو و اعمال محدودیت‌هایی برای آن است.

تهران - ایرنا - سازمان برنامه و بودجه از پرداخت مقرری بیمه بیکاری برای حدود 103 هزار نفر از ثبت نام کنندگان اسفند 1398 به حساب مشمولان خبر داد که حدود یک سوم تاییدشدگان بیکاران اسفند ماه است.

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: تلفات شبکه توزیع برق پارسال و برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کاهش یافته و عددی تک رقمی شد.

کرج - ایرنا - رییس پلیس راه البرز وضعیت ترافیک جاده کرج - چالوس در محدوده این استان را سنگین اعلام کرد.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در وبینار آفریقای جنوبی، گفت: امام راحل به جامعه و نظام مستقل، باثبات و غیر وابسته می‌اندیشید، وی جامعه و نظام سیاسی را بنیان‌سازی کرد که در قطب‌بندی بلوک شرق و غرب در دوران جنگ سرد و پس از آن واهمه و هراسی از مرعوب‌سازی‌های ابرقدرت‌ها و قدرت‌های جهانی نداشته باشد.

تهران - ایرنا - از هفت شهید کفن‌پوش قیام خونین 15 خرداد، 19 فرزند دختر و پسر به یادگار مانده، افرادی که همگی به پدران خود افتخار و ولایت‌مداری و اعتقاد و ایمان راسخ را علت اصلی نهراسیدن پدران خود از شهادت عنوان می‌کنند.

بوشهر - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز تا دوشنبه هفته آینده با وزش بادهای شدید شمال غربی، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم است.

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین اعلام کرد: با تلاش چندساعته نیروهای این سازمان، آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید روکش صندلی ورامین مهار شد.

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: در حوادث رانندگی در جاده‌های برون شهری در این استان که در 24 ساعت گذشته چهار نفر جان باختند.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: افتتاح 18 واحد نیروگاهی و 9 سد تا پایان سال دلگرم کننده است اما مردم باید در مصرف آب و برق ما را یاری کنند تا از تابستان عبور کنیم.