پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سبزوار - ایرنا - نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: غرب از تفکر و اندیشه های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی کینه در دل دارد و امروز گفتمان فراگیر امام راحل غربی‌ها را به هراس انداخته است.

اردبیل - ایرنا - مردم انقلابی خلخال روز چهارشنبه و در سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به سوگ نشستند.

سنندج - ایرنا - فرماندار سنندج گفت: توصیه به ایستادگی مظلومان در برابر زورگویان و استعمارگران جهان، از مهمترین سیاست‌های فکری و عملی امام خمینی (ره) بود که توانست با تکیه بر حمایت مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

ساری - ایرنا - در حالی جاده های مازندارن اکنون سومین روز ترافیک سنگین مسافران را تحمل می‌کنند که این مساله منجر به افزایش نگرانی در میان بخشی از مردم استان شده و آنها را به خانه نشینی اجباری کشانده است.

کاشان - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: یک قاچاقچی سابقه‌دار چوب تاغ به احیای جنگل‌ها شامل کاشت نهال و مبارزه با آفت موش‌ها در مناطق کویری این شهرستان محکوم شده است.

تهران - ایرنا - رییس مجلس نمایندگان جمهوری عراق با صدور پیامی انتخاب «محمدباقر قالیباف» به ریاست مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و برای توسعه روابط دو کشور ابراز تمایل کرد.

یزد - ایرنا - فرماندار ابرکوه گفت: اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) زمینه‌ساز تحول گسترده در عصر حاضر به خصوص در بین کشورهای اسلامی شد.

مهاباد - ایرنا - گذشت و بزرگواری اولیای دم باعث شد یک جوان 26 ساله از اهالی شهرستان مرزی سردشت که به جرم قتل در زندان بسر می‌برد، از چوبه دار رهایی یافته و فرصت زندگی دوباره را تجربه کند.

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال هدف‌گذاری صادرات محصولات معدنی دستیابی به 10.5 میلیارد دلار ارزش صادرات است و سیاست وزارتخانه حرکت به سمت حلقه‌های با ارزش افزوده بالاتر و تقویت صادرات در کل زنجیره فولاد است.

مشهد - ایرنا - مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: نماز جمعه هفته جاری در 18 پایگاه و 13 شهرستان این استان اقامه خواهد شد که نسبت به هفته پیش پنج پایگاه بیشتر شده است.

قزوین - ایرنا - رییس پلیس راه استان قزوین گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، ترافیک نیمه سنگین اما روانی را در سطح آزادراه‌های استان قزوین شاهد هستیم.

تهران - ایرنا - رسانه اسپانیایی در توصیف شرایط کنونی آمریکا، اوضاع آشفته این روزهای ناآرام و خشونت‌بار حاکم بر سراسر این کشور علیه سیاست‌های نژادپرستانه را بعد از مرگ «مارتین لوتر کینگ» رهبر جنبش مدنی آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار در سال 1968 بی‌سابقه خواند.

پکن - ایرنا - روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین از برگزاری رزمایش ارتش این کشور در هفته جاری در بحبوحه تنش های مرزی با هند خبر داد.

جیرفت - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد با بیان اینکه آفت زنجره خرما در برخی مناطق این شهرستان، طغیانی شده اظهار داشت: مبارزه با زنجره خرما در سطح 100 هکتار از نخلستان‌های این منطقه آغاز شده است.

تهران - ایرنا - شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران مقرر کرد آزمون‌های دروس تئوری این دانشگاه به صورت غیرحضوری برگزار شود و هر دانشکده با صلاحیت خود می‌تواند آزمون‌های پایان ترم را حضوری انجام دهد.