پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - سپاه قمر بنی‌هاشم‌(ع) چهارمحال و بختیاری با صدور بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای پانزدهم خرداد ماه تاکید کرد: نیمه خرداد تجلی غدیر در تاریخ انقلاب اسلامی است.

شیراز - ایرنا - رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، سلامت دستگاه وکالت را مکمل سلامت دستگاه قضا در کشور دانست و گفت: به دنبال این هستیم که نهاد وکالت نیز مبتنی بر سلامت حرکت کند.

بوشهر - ایرنا - اسماعیل قیصی‌زاده نویسنده بوشهری در یاداشتی از احسان عبدی پور به عنوان لژیونر فرهنگی پرداخته و از وی و نحوه اجرایش تمجید و تکریم می‌کند.

ایرنا - سمنان - خانه تاریخی حاجیان یا عمارت ترنج با شماره ثبت ملی 31145 متعلق به دوره اواخر قاجار و اوایل پهلوی در محله قدیمی کهنه دژ سمنان قرار دارد. این بنا در گذشته بعنوان مکتب خانه و در دهه پیش هنرستان هنرهای زیبا بود؛ در حال حاضر این خانه تاریخی با سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت اقامتگاه سنتی در آمده است.

تهران - ایرنا - اعتراض‌های سراسری آمریکا که برخورد خونین نیروهای نظامی و پلیس این کشور با سیل معترضان به بی عدالتی و نژادپرستی را در پی داشته، وارد هشتمین روز خود شده و تا کنون دست کم 13 کشته بر جای گذاشته است.

تبریز - ایرنا - فرماندار ویژه میانه از حل مشکلات معدن مولیبدن این شهرستان با طرح آن در کارگروه اقتصاد مقاومتی قضایی استان آذربایجان شرقی خبرداد و گفت: بعد از رفع کامل مشکلات، سرمایه گذار مولیبدن امور اجرایی را آغاز و برداشت مواد معدنی را شروع خواهد کرد.

تهران - ایرنا - اجتهاد در اندیشه یا مکتب امام (ره) به معنی فهم اندیشه ایشان و یافتن پاسخ سؤالات امروز و فردا با روش‌های خاص اجتهادی است.

تهران - ایرنا - در حالیکه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا در واکنش به قتل جرج فلوید به دست یک افسر سفیدپوست آمریکایی وارد هشتمین روز خود شده، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها از حمایت 64 درصدی مردم آمریکا از معترضان خبر می‌دهد.

تهران - ایرنا - پروفسور سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا و استاد مهندسی علم مواد دانشگاه صنعتی شریف با تلاش‌های دستگاه دیپلماسی کشور امروز چهارشنبه وارد خاک ایران شد.

شهرری - ایرنا - مهمترین ویژگی امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب ساده‌زیستی به شیوه اهل بیت (ع) که وجه تمایز ایشان با سایر رهبران جهان است و از طرفی نیز در کنار سایر سجایای اخلاقی باتوجه به موقعیت اجتماعی زندگی ایشان به عنوان الگویی برای همه مسئولان نظام بشمار می‌رود.

تهران - ایرنا - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال توسعه داخلی‌سازی با تعریف اهداف کمی مشخص و با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

ایلام - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در بیانیه ای به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خردادماه مردم را به استماع سخنان مقام معظم رهبری که ساعت 11 امروز به صورت زنده از رسانه ملی پخش می شود، دعوت کرد.

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار دالاهو گفت: امام خمینی (ره) پیام‌آور عزت، استقلال و مردم سالاری دینی برای ملت ایران بود که رفتار، گفتار و عملکرد ایشان نماد عینی حکومت بر قلب‌ها است.

تهران - ایرنا - «احمد برجعلی» رییس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: زمانی که افراد امکان ابراز ناراحتی و سوگواری نداشته باشند، دچار نوعی سوگ پیچیده می‌شوند؛ شرایطی که در آن عملکرد و فعالیت‌های روزمره افراد دچار اختلال می‌شود و مشکلات روحی و روانی بسیاری برای آنها پیش می‌آید.

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: عملیات ساخت تنها کارخانه تولید کشمش این شهرستان با 75 درصد پیشرفت فیزیکی مهرماه امسال به بهره‌برداری می رسد.

مشهد - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: ترافیک در خروجی مشهد به سوی بهشت رضا (ع) این شهر پرحجم گزارش شده است.