پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان بیجار از تولد نخستین نوزاد سالم از یک مادر مبتلا به بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.

سبزوار - ایرنا - مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) سه‌شنبه شب با حضور امام جمعه، مسوولان اجرایی و اقشار مختلف مردم سبزوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

تهران - ایرنا - سازمان هواشناسی پیش بینی کرد: تهرانی‌ها از فردا (پنجشنبه) تا یکشنبه (18 خرداد) در انتظار هوای خنک باشند و این تفاوت نسبت به شرایط فعلی آشکار می‌شود.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: یاری رساندن به کوخ نشینان، محرومیت‌زدایی و توسعه کشور، از دیدگاه‌های اصلی امام خمینی (ره) بود.

اهواز - ایرنا - نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مقابله با ویروس کرونا اظهارداشت: باتوجه به اینکه شهرستان‌های شوش و گتوند نیز به عنوان مناطق تحت پوشش این دانشگاه محسوب می شوند، لازم است تا مدیریت یکپارچه‌ای در موضوع مقابله با این بیماری را شاهد باشیم.

تبریز - ایرنا - کارشناسان حوزه فرهنگ و هنر معتقدند، هنر به عنوان ودیعه ای الهی که انسان را در مسیر تعالی و تکامل قرار می دهد، در سایه رهنمودهای امام راحل (ره) از بلاتکلیفی و سرگردانی نجات یافت و به جایگاه اصلی خود بازگشت.

با اعلام موارد جدید ابتلا به کرونا، شیوع این ویروس در جزیره کیش شتاب بیشتری گرفته است.

قم - ایرنا - استاندار قم با بیان اینکه نزدیک به 60 درصد بخش اقتصاد استان قم تابع بخش خدمات است، گفت: بخش گردشگری استان که بیشترین درآمد را در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت کسب می کردند با شیوع کرونا آسیب فراوانی دید.

تهران - ایرنا - استاندار تهران در پیام‌های جداگانه ای رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) را تسلیت گفت و یاد شهدای قیام خونین 15 خرداد را گرامی داشت.

شیراز - ایرنا - عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شیراز مهم‌ترین ویژگی شخصیتی امام خمینی (ره) را "داعی الی‌الله" بودن، عنوان کرد و افزود: بدین‌معنا، امام خمینی (ره) دعوت‌کننده به سوی خدا، خداخواه و خداشناس بودند و جز به خدا نمی‌اندیشیدند.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تهیه پیش‌نویس سند وقف خبر داد و گفت: این سند از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تنظیم شده است که اهداف، راهبردها، اقدامات، تقسیم وظایف دستگاهی، ساختارها و موارد دیگری در آن دیده شده است.

رشت - ایرنا - استاندار گیلان به مناسبت فرارسیدن چهاردهم خرداد سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) نوشت: امام راحل نماد عزت ملی است و کلام آن روشن ضمیر، هدایتگر همه زمان هاست؛ همچنان نیازمند راه و گفتمان امام (ره) در مدیریت کشور و برقراری حاکمیت ملی هستیم.

ایرنا - یزد - آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و شهدای یوم‌الله 15 خرداد، سه شنبه شب در امامزاده سید جعفر محمد ع یزد برگزار شد. عکس: مسعود میرجلیلی

دهلی نو - ایرنا - در حالی که شعله های اعتراضات سراسر آمریکا را فراگرفته "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با "نارندرا مودی" نخست وزیر هند از وی برای شرکت در اجلاس گروه 7 که قرار است در ماه‌های آینده در آمریکا برگزار شود، دعوت کرد.

تهران - ایرنا - مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل ونقل پاک شهرداری تهران اعلام کرد: استفاده شهروندان از دوچرخه‌های شخصی و اشتراکی در دوران کرونا 2 تا سه برابر افزایش یافت.

مشهد - ایرنا - فرماندار کاشمر گفت: مدیران شهرستان باید با رایزنی و ارتباط با مدیران کل استان به دنبال جذب اعتبارات ماده 180باشند و از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست که در پایان سال مالی اعتبارات آن دستگاه را برگشت دهد.