پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بزد - ایرنا - یکی از کارشناسان مسایل مذهبی شهرستان بهاباد با گرامی داشت یاد و خاطره امام امت و شهدای 15 خرداد گفت: امام خمینی (ره) یک شخصیت بی نظیر جهانی بود.

گرگان - ایرنا - امام جمعه اهل سنت بندرترکمن گفت: قرن بیستم شاهد اتفاقات، جنگ و صلح‌ها و وقایع تلخ و شیرین فراوانی بود اما بی شک پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، مهمترین رویداد این قرن بود.

تهران - ایرنا - پژوهشگر تاریخ معاصر ایران گفت: حضرت امام خمینی (ره) معتقد بودند اجرای قانون به منظور تربیت افراد صالح است و اختلافات نیز به دلیل قانون‌شکنی‌ها ایجاد می‌شود.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با صدور پیامی گفت: امام خمینی (ره) با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو بریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

ایلام - ایرنا - مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول با بیان اینکه آتش سوزی منطقه تنگ قیر این شهرستان مهار شد، گفت: عامل این آتش سوزی شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

تهران - ایرنا - دکتر "آنتونی فائوچی" رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید در مصاحبه‌ای یادآور شد، چنانچه عملکرد ویروس کرونای جدید مانند سایر ویروس‌های خانواده کرونا باشد، واکسنی که احتمالا در آینده کشف خواهد شد ایمنی طولانی مدت ایجاد نمی‌کند.

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهرگفت: امام خمینی، حقیقتی بی نظیر و یکی از اثرگذارترین شخصیت های تاریخ معاصر ایران و جهان و الگوی بسیاری از آزادیخواهان و انقلابیون سراسر دنیا بوده و خواهد بود.

اراک - ایرنا - «اصول عکاسی دیجیتال» عنوان کتابی است که به قلم «بیل کوربت» نوشته شده و «رحیم دانایی» آن را به زبان فارسی ترجمه و به چاپ رسانده است.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تبیین شخصیت واندیشه امام خمینی رسالت سترگ نخبگان علمی و فرهنگی جامعه است.

بروجرد - ایرنا - پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرن شناخته شده که امام خمینی (ره) با ایستادگی و اندیشه های ناب توانست این انقلاب را به سراسر دنیا صادر کند.

تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در راستای پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی؛ 1339 جلد کتاب از مجموعه کتابخانه شخصی خود به ارزش حدودی 600 میلیون ریال را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

اراک - ایرنا - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: 2 میلیارد و 130 میلیون ریال به 25 خانواده زیرپوشش این نهاد حمایتی که از ویروس کرونا خسارت دیدند پرداخت شد.

تهران - ایرنا - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی تا ساعاتی دیگر به مناسبت سی‌ویکمین سال‌روز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت.

تهران - ایرنا - قیمت نفت که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا و کاهش تقاضا و جنگ تولید بین عربستان و روسیه در آوریل با افت قیمت همراه شده بود در معاملات امروز به بالای 40 دلار بازگشت.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: سال گذشته میزان سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به 3.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال 97 رشد 60 درصدی را نشان می‌دهد.

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی ماکو گفت: 23 دستگاه کمپرسور قاچاق به ارزش 95 میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.