پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - تاکید استاندار گلستان بر حمایت از صنایع تبدیلی، برگزاری مجازی ویژه برنامه‌های 14 خرداد، شکایت شهروندان بندرترکمن از بی‌تفاتی شهرداری در بهسازی محلات و پیش بینی برداشت هشت هزار تن کلزا در علی‌آبادکتول از جمله رویدادهای 24 ساعت گذشته گلستان بود.

تهران - ایرنا - فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: هزار بسته معیشتی امروز در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در قالب طرحی با عنوان «به یاد. امام راحل (ره)» بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع می شود.

تهران - ایرنا - نویسنده کتاب «اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)» گفت: مطلقه بودن ولایت فقیه از دید امام (ره) به معنای استبداد نیست بلکه تاکید ایشان روی این است که می‌تواند فراتر از احکام اولیه در جهت مصالح ملی و در جهت مصالح نظام حرکت کند و بن‌بست‌ها را با صدور احکام ثانویه باز کند.

شهرری - ایرنا - مسئول مرکز جامع اهدای خون شهرری گفت: همزمان با شروع عمل های جراحی در مراکز درمانی این شهرستان و پس از شیوع کرونا، آمار مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان ری 30 درصد کاهش یافته و این در حالی است که نیاز بیماران به خون و فرآورده های آن دائمی و مستمر است.

قم - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: مکتب امام (ره) مبتنی بر فطرت انسانی است به همین دلیل هر کس در هر گوشه عالم این شعار و این مکتب را که امام برای بشیریت تعریف کرده است، بشنوند با تمام وجود به سمت آن حرکت می کند به همین دلیل عصری که امام آغاز کرده جهان را تغییر داده است.

زنجان - ایرنا - مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: حضرت امام خمینی (ره) اهل افراط وتفریط نبودند، از این رو 2 گروه اهل افراط و تفریط نمی‌توانند خود را منتسب به امام (ره) بدانند.

اصفهان - ایرنا - پیش بینی سه روز آینده وضعیت هوای استان و کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در روز چهارشنبه چهاردهم خرداد 99

خرم‌آباد - ایرنا - ارتباط ناگسستنی دین از سیاست، مردم سالاری دینی و نفی سلطنت، قانون مداری، آزادی با قید اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اندیشه های سیاسی امام خمینی (ره) بود که پیوند عمیقی بین حاکمیت و معنویت برقرار کرد.

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال بروز آتش‌سوزی در مراتع گفت: پیش‌بینی‌های لازم به منظور مقابله و مهار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های زاگرس انجام شده است.

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه اندیشه‌های والای امام راحل بنیان فکری انقلاب اسلامی و حرکت‌های آزادی‌خواهانه جهان است، گفت: آموزه‌های مکتب امام راحل با وجود گذشت سال‌های طولانی فراموش‌شدنی نیست.

سنندج - ایرنا - رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بیجار از طبخ و توزیع یک هزار و 200 پرس غذای گرم در میان خانواده های تحت حمایت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبرداد.

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: امام خمینی (ره)، نماد یک رهبر مردمی و شخصیتی بود که از میان مردم برخاست و با مردم زیست و در نهایت، یک نظام مردم‌سالار دینی را به یادگار نهاد.

کابل - ایرنا - شکسته شدن قرنطینه، بی‌توجهی مردم و افزایش مرگ ومیر مشکوک بیرون از بیمارستان‌ها در افغانستان، هشدار مقامات دولتی این کشور و نهادهای بین‌المللی را از وقوع فاجعه انسانی ناشی از ویروس کرونا به صدا درآورده است.

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، اندیشه‌های جاویدان ایشان را شمع راه ملت ایران در گام دوم انقلاب اسلامی دانست و بر تجدید پیمان مردم مومن و انقلابی استان با آرمان‌های امام و رهبری تأکید کرد.

زاهدان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 16 نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و تجاوز به عنف با تلاش شبانه‌روزی پلیس در جنوب شرق کشور دستگیر و 21 فقره سرقت نیز کشف شد.

رشت _ ایرنا_ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: پایگاه های انتقال خون استان در تعطیلات 14 و 15 خرداد آماده خونگیری است.