پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - صبح روز 14 خرداد سال 68، پیچ رادیو بر موج غم تنظیم شد: «بسم الله الرحمن الرحیم. انالله و اناالیه راجعون. روح بلند رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به ملکوت اعلی پیوست».

کابل - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه این کشور موضوع آتش‌بس، صلح و گفت وگو میان افغانستانی ها را بررسی کرد.

گنبدکاووس - ایرنا - سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی استان گلستان گفت که تقریب و وحدت میان امت اسلامی یکی از مبانی مهم راهبردی و استراتژیک حضرت امام خمینی (ره) بود که با اندیشه‌های ناب خود برای تحقق این مفهوم آرمانی، کشورهای اسلامی را به یکدیگر نزدیک کردند.

بجنورد - ایرنا - مدیر امور منابع آب شیروان گفت: 9 میلیون مترمکعب از آب سد بارزوی این شهرستان خراسان شمالی از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به کشاورزان تحویل داده شده است.

سنندج - ایرنا - دبیر هیات پزشکی ورزشی کردستان گفت: با توجه به اینکه وضعیت استان بویژه سنندج از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا قرمز است، فعلا استخرهای شنا بسته‌اند و اجازه فعالیت ندارند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بارش‌های مناسب بهاری اعلام کرد که بدلیل پوشش گیاهی مناسب ارتفاعات و تپه‌های اطراف پایتخت مستعد آتش‌سوزی است.

تربت‌حیدریه - ایرنا - مسوول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بر لزوم تبیین ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) در جامعه به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده شود.

تبریز - ایرنا - امام خمینی (ره) به عنوان منادی اسلام ناب محمدی (ص) در تاریخ معاصر و بنیانگذار شیوه‌ای جدید از حکومت و کشورداری در جهان، نخستین و تنها نظریه‌پرداز و عمل‌گرای اخلاق سیاسی است.

ایرنا - گنبدکاووس - گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی بسیج دانشجویی با 35 عضو کادر پزشکی به روستاهای محروم بخش چشمه‌ساران آزادشهر رفته و خدمت‌رسانی به مردم ساکن این مناطق کم‌برخوردار را آغاز کردند.

تهران - ایرنا - فروش سلاح همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا و تهدید دولت فدرال برای سرکوب آنها، به صورت بی‌سابقه‌ای در ایالات متحده افزایش یافته است.

مشهد - ایرنا - چه آن روزی که به‌عنوان یک طلبه فاضل در مسیر خودسازی به مراحل عالی سیر و سلوک رسید، آن هنگام که به صورت جامع در فقه، اصول، فلسفه و عرفان درخشید و مدرس ممتاز حوزه علمیه قم شد و چه زمانی که در راس نهضت انقلاب علیه استبداد قرار گرفت و در مقام مصلح و احیاگر در ایرانی که پایگاه امن قدرت‌های بزرگ بود، قیام کرد، معمار بزرگ انقلاب ما چشمه‌های روشنی از ابرمرد ایمان و اراده و تقوا...

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام در پیامی با تسلیت سالروز رحلت جانگداز و ملکوتی امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام 15 خرداد، گفت: بعد از گذر چهار دهه از انقلاب یاد و نام امام راحل (ره) نه تنها در بین مردم ایران بلکه در میان تمامی ملت های آزاده جهان زنده و جاوید است.

تهران - ایرنا - کیفیت هوای پایتخت امروز چهارشنبه (سیزدهم خرداد) از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شاخص لحظه‌ای 84 در شرایط سالم یا قابل قبول قرار دارد.

پکن - ایرنا - کره جنوبی در نظر دارد به خاطر تشدید کنترلی که ژاپن بر صادرات سه ماده با فناوری بالا به آن کشور اعمال کرده است، پرونده شکایت خود در نزد سازمان تجارت جهانی را مجددا باز کند.

بوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهر از احتکار 27 دستگاه خودرو خارجی به ارزش 324 میلیارد ریال در شهرستان "بوشهر" خبر داد.

کابل - ایرنا - کشته شدن مولوی «محمد ایاز نیازی» در انفجار شب گذشته (سه شنبه) در مسجد وزیر محمد اکبرخان کابل با محکومیت گسترده مواجه شد که طالبان نیز این حمله را بشدت محکوم کرد.