شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - تحقق حقوق شهروندی در مکتب امام خمینی (ره) برگرفته از جهان‌بینی توحیدی و اهمیت به کرامت انسانی آن حضرت و ریشه در اصول اساسی آموزه های دین مبین اسلام دارد.

مشهد - ایرنا - کشیدن قلیان در بین مردم و به ویژه جوانان در کلانشهر مشهد همچنان طرفداران زیادی دارد و این در حالی است که پزشکان نسبت به خطرات استعمال و کشیدن قلیان برای سلامتی افراد جامعه هشدار می‌دهند.

تهران - ایرنا - جرایم انواع مختلفی دارد از انواع سرقت گرفته تا انواع قاچاق و قتل، اما قتل از بدترین نوع جرایم به شمار می‌آید زیرا جان یک انسان که برایش از هر چیزی در دنیا شیرین‌تر است به دست همنوع گرفته می‌شود، اما از میان انواع قتل‌ها نیز قتل‌های خانوادگی از دردناکترین قتل‌ها است که دل هر انسانی را به درد می‌آورد اینکه ناگهان به دست خودت، جان عزیزت را بگیری و یک آن به خودت بیایی و...

مشهد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از میان 48 هزار و 269 دستگاه انواع خودروی فعال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر در استان 13 هزار و 98 دستگاه فرسوده است.

اراک - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پنج میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق با نشان بوش در اراک کشف و در این رابطه یک واحد صنفی متخلف مهر و موم شد.

تهران - ایرنا - عضو انجمن پوست ایران با یادآوری اینکه عوارض پوستی در کنار سرفه، تب، بدن درد و غیره از دیگر علایم کرونا در فرد مبتلا محسوب می‌شود، گفت: عوارض پوستی ناشی از ویروس کرونا در میان گروه‌های سنی مختلف، نشانه‌های متفاوتی دارد.

تهران - ایرنا - رئیس کمیته علمی ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا، گفت: تاکنون 70 مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تحقیقات در زمینه دارو برای مقابله با کرونا در کشور صادر شده است و تمام تحقیقاتی که روی داروی کرونا انجام می شود، باید چهار مرحله را برای ورود به پروتکل قطعی درمان سپری کند.

خرم‌آباد - ایرنا - برگزاری حضوری امتحانات پایان سال و شوق دیدار با هم کلاسی‌ها، فاصله گذاری‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در میان دانش‌آموزان کم‌رنگ و ترس از افزایش هر چه بیشتر آمار مبتلایان به کرونا را در لرستان افزایش داده است.

قم - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: 146‌هزار و 353 تن در بخش‌های صنایع، معادن و تجارت استان مشغول به کار هستند و این رقم نشان‌دهنده جایگاه بالای این حوزه‌های اقتصادی در افزایش آمار اشتغال قم است.

تهران - ایرنا - بر اساس برنامه ششم توسعه (1400- 1396) دستیابی به تولید سالانه 10 تن طلا پیش‌بینی شده که 80 درصد این هدف، تا پایان سال 97 محقق شد.

پکن - ایرنا - با شناسایی 16 مبتلا به ویروس کرونا در چین، بار دیگر آمار مبتلایان به این بیماری بعد از چند هفته در این کشور دو رقمی شد.

شیراز - ایرنا - زلزله‌ای به بزرگی 4.7 ریشتر بامداد دوشنبه حوالی خنج را لرزاند که به گفته رییس جمعیت هلال‌احمر این شهرستان، خسارت جزئی به برخی منازل روستائیان به همراه داشت.

تهران - ایرنا - شهردار واشنگتن دی‌سی پس از ناآرامی‌های اخیر در آمریکا و تجمع ها در اطراف کاخ سفید اعلام کرد که از یکشنبه شب به مدت 7 ساعت در سراسر این شهر منع آمدوشد برقرار خواهد بود.

تهران - ایرنا - یک مقام کاخ سفید گفت که رییس جمهوری آمریکا هنگام تجمع جمعه‌شب معترضان در مقابل این کاخ به پناهگاه زیرزمینی فراری داده شده است.

تهران - ایرنا - زلزله‌ای به بزرگی 4.7 در مقیاس ریشتر، بامداد روز دوشنبه حوالی شهر خنج در استان فارس را لرزاند.

تهران - ایرنا - رژیم صهیونیستی قصد دارد 200 محل تجاری و صنعتی متعلق به فلسطینی ها را در مرکز شهر قدس تا پایان سال جاری میلادی تخریب کند.