شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - «اوساکا نایومی» تنیس باز مطرح ژاپن و جهان با انتشار پست اینستاگرامی، مرگ «جورج فلوید» توسط پلیس آمریکا را محکوم و از این اقدام ابراز انزجار کرد.

ارومیه - ایرنا - فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: 281 راس گوسفند در مرزهای ماکو توسط مرزبانان این شهرستان مهار شدند که ارزش این اقلام به بیش از هشت میلیارد ریال می‌رسد.

قشم - ایرنا - هوشیاری یکی از شهروندان قشمی و اعلام تردد افراد مشکوک در محله، باعث کشف سرقت و دستگیری سارقان شد.

تهران - ایرنا - رئیس پیشین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عقیده دارد: اولین مسئله در حوزه فرهنگ این است که بین شعار و عمل در آن اختلاف فاحشی وجود دارد. در مرحله شعار حوزه فرهنگ در عرش است و در مرحله عمل درجایی نه در فرش که حتی زیر آن.

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه بیش از 39میلیارد ریال از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در این استان جمع‌آوری‌شد، گفت: زکات جمع‌آوری‌شده در روز عید سعید فطر به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد واریز شد.

سنندج - ایرنا - ناساالکتریک شرکت تولید کننده انواع وسایل خانگی برقی و غیربرقی بوده که در مرحله اول تولید جاروبرقی را آغاز کرده و در آینده تنوع محصولات خود را به 80 قلم کالا می‌رساند تا با تحقق جهش تولید برای بخشی از جوانان جویای کار در بانه اشتغال ایجاد کند.

مشهد - ایرنا - اگرچه با آمدن ویروس کرونا تلاش شد تا آموزش چه در سطح مدارس و چه دانشگاه‌ها با ارائه مجازی تعطیل نشود اما دسترسی نداشتن برخی از دانش آموزان به امکانات مورد نیاز برای بهره‌مندی از آموزش‌های مجازی دردسرساز شد و نرم افزار "شاد " موجب غصه دار شدن برخی از دانش‌آموزان از جمله در شهرستان کاشمر شد که از داشتن گوشی هوشمند و اینترنت پرسرعت محروم بودند.

تهران - ایرنا - استاد روابط خارجی و تجارت بین‌الملل دانشگاه هریسبرگ گفت: عدم مدیریت صحیح مقابله با ویروس کرونا، ریزش رخ داده در میان جمهوریخواهان و عدم سیاست خارجی موفق موجب شده تا شانس ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات کاهش یابد.

تهران - ایرنا - اصغر الهی داستان‌نویس، روان‌پزشک و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران است که نویسندگی را از دهه 40 خورشیدی آغاز کرد و با وجود تخصص و کار حرفه‌ای در پزشکی و ارایه مقالات متعدد در این زمینه، بیشتر به عنوان داستان‌نویس شهرت دارد. او با رمان «سالمرگی» در 1386 خورشیدی موفق به دریافت جایزه بهترین رمان از جایزه هوشنگ گلشیری شد.

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از 840 متر طول تونل اول راه کربلا تاکنون 780 متر آن حفاری شده است و تا پایان ماه آینده (تیرماه) حفاری پایان می یابد.

اراک - ایرنا - «آسیب‌شناسی آزار جنشی کودکان» عنوان کتابی است که به قلم «کریستین ساندرسن» نوشته شده و «فرامرز آسنجرانی»، «احسان پیوندی‌زاده»، «زهره تربتی» و «فرزانه نوازنی» به صورت گروهی آن را ترجمه کرده و به چاپ رسانده‌اند.

ایرنا - ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه زمان قطع زنجیره کرونا در استان نامشخص است و همچنان در کنار کلاس های حضوری و رفع اشکال مدارس استان، نیازمند آموزش مجازی هستیم، گفت: مشکل اینترنت مناطق مختلف استان به ویژه مناطق حاشیه ای و کم برخوردار باید مرتفع شود.

رییس جمهوری عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) گفت: پس از ارتحال امام آن همه خواب آشفته‌ای که دشمنان برای ملت ایران پیش‌بینی کرده بودند و فکر می‌کردند در کشور بعد از وفات امام نه امنیتی و نه وحدتی خواهد بود و نه مجلس خبرگان رهبری می‌تواند تا هفته‌ها رهبری را تعیین کنند که در همان روز 14 خرداد رهبر نظام مشخص شد و زیر سایه همین رهبری فرهیخته ملت و کشور...

اراک - ایرنا - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 442 میلیارد ریال در سال گذشته در معادن نقاط مختلف این استان سرمایه‌گذاری شدکه نقش موثری در رونق تولید در این بخش به همراه داشت.

مشهد - ایرنا - معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: از ابتدای امسال قلع و قمع بناهای غیر مجاز در 27 هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

مشهد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: با تلاش آتش نشانان شهر گلبهار و مشهد، حریق انبار یک کارخانه تولید مواد خوراکی در شهرک صنعتی فردوسی مشهد مهار شد.