شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - شانزدهم خرداد ماه روز جهانی محیط زیست است و گلوی رودخانه های گیلان شبانگاهان به خشونت بیل های مکانیکی در برداشت غیر مجاز شن و ماسه می خراشد و صدای فریاد این جاری های زلال هر بار خاموش تر از پیش، نت های آوازشان هر بار کم رمق تر از همیشه دل اهالی دهکده ها را می نوازد.

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به تلاش حداکثری دولت برای جبران خسارت کرونا گفت که 5 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای جبران بخشی از زیان‌های ناشی از شیوع این بیماری در استان اختصاص یافت.

کاشان - ایرنا - موسم گلچینی و گلابگیری در 2 هزار و 580 هکتار از گلستان‌های گل محمدی کاشان که سالانه از اوایل اردیبهشت تا نیمه‌های خردادماه برگزار می‌شود، امسال زیر سایه شیوع ویروس کرونا بدون حضور چشمگیر گردشگران در پایتخت گل و گلاب ایران برگزار شد.

یزد - ایرنا - جمعی از مردم مهریز با اشاره به حضور شهروندان خارجی که در سال های اخیر روند رو به رشدی پیدا کرده و در محله های مختلف مرکز شهرستان زندگی می‌کنند، گسترش این پدیده را به دلیل بروز برخی آسیب های اجتماعی و فرهنگی، مشکل‌زا دانسته و ساماندهی آنها را ضروری عنوان کردند.

قزوین - ایرنا - واحدهای کشاورزی استان قزوین به جز در بخش دام و طیور که در حال جمع بندی است، در پی شیوع کرونا خسارت هزار و 680 میلیارد ریال خسارت دیدند.

بوشهر - ایرنا - فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: با توجه به ارائه آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان و وجود برخی مشکلات در این بخش باید زیرساخت‌های لازم برای دسترسی همه دانش‌آموزان به این امکانات فراهم شود.

ایرنا - شهرکرد - طرح‌های آبخیزداری از جمله پروژه های ساحل سازی و بندهای خاکی و سنگی ملاتی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به منظور حفظ منابع آبی و جلوگیری از بروز سیلاب و قرق مرتع جهت احیای مرتع در حال اجرا می‌باشند.

یزد - ایرنا - کتاب دانستنی‌های زبانی و ادب پارسی به کوشش جواد صالحی به بررسی ساختارهای زبان فارسی، دستور زبان فارسی، آرایه های ادبی و قالب‌های شعری پرداخته است.

بجنورد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: 35 هزار نفر سرپرست خانوار روستایی و عشایری در این استان زیر پوشش هیچ بیمه اجتماعی نیستند.

تهران - ایرنا - چهره‌های فرهنگی و سیاسی درگذشت حسن توفیق، مدیر مسئول نشریه طنز توفیق را تسلیت گفتند.

تهران - ایرنا - هیات وزیران آیین نامه‌های اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت تسهیلات مسکن به بازنشستگان را تصویب کرد.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: دختر نوجوان عضو مرکز شماره 2 کانون ارومیه عنوان سوم بخش نقاشی مسابقه سراسری «همچون پدر، مهربان» را کسب کرد.

قزوین - ایرنا - رییس هیات والیبال استان قزوین گفت: به دنبال کاهش تب کرونا در استان و کشور و شروع نقل و انتقالات پیش فصل، والیبالیست‌های استان هم به تیم‌های لیگ برتری پیوستند.

دزفول - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانال‌ها و مجاری انتقال آب شبکه‌های آبیاری دز و کرخه شمالی هشدار داد.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 24 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه امکانات گردشگری این استان به بخش خصوصی پرداخت شد.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تکاب گفت: پل تاریخی «ساروق» این شهرستان که سال گذشته بر اثر بارش‌ها و جاری‌شدن سیلاب تخریب شده بود، با اجرای عملیات استحکام بخشی و حفاظت، مرمت و بازسازی شد.