یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - راه‌حل مناقشه قره‌باغ به عنوان چالش اصلی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان صرفا صلح‌آمیز و از طریق مذاکره امکان‌پذیر است. اقدام نظامی نمی‌تواند تأثیری در حل این بحران داشته باشد.

ارومیه - ایرنا - فرماندار چالدران گفت: حضور بنیاد علوی، ظرفیت قابل توجهی برای ارتقای زیرساخت‌های این شهرستان و رساندن آن به جایگاه واقعیش دارد.

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با تلاش ماموران انتظامی در بازرسی از سواری سمند، 304 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان نهبندان کشف شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت مادر شهیدان حمید، سعید و مجید مهدوی زفرقندی اظهارداشت: این مادر صبور و فداکار که با ایمان و ارادت خالصانه به خاندان عصمت و طهارت (ع) فرزندان دلیر و رشید خود را با افتخار و سربلندی تقدیم انقلاب و نظام کرد، الگویی ماندگار از ایثار و مقاومت برای مادران امروز و فردا خواهد بود.

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با تاکید بر اهمیت پوشش کامل تحصیلی دختران گفت: استفاده از همه امکانات برای جلوگیری از ازدواج زود هنگام این افراد ضروری است.

تهران - ایرنا - اواخر اردیبهشت رییس مرکز مطالعات چین دانشگاه علامه طباطبایی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و رییس دانشکده مطالعات آسیایی و آفریقایی دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای در یک میزگرد مجازی با حضور بیش از 50 مشارکت‌کننده آنلاین، وضعیت جهان پساکرونا و روابط ایران و چین را بررسی کردند.

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری ونزوئلا جزئیات طرح جدید قیمت گذاری جدید بنزین و نحوه توزیع آن در سطح کشور را اعلام کرد. براساس طرح جدید، قیمت هر لیتر بنزین یارانه‌ای، پنج هزار بولیوار (تقریبا معادل دو و نیم سنت دلار آمریکا) اعلام شده است.

اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت بهداشت پاکستان اعلام کردبه دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در بیست وچهار ساعت گذشته سه هزار و 39 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است.

ساری - ایرنا - مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب آغاز مرحله دوم مبارزه با آفات سپردار قرمز و قهوه‌ای در باغ‌های مرکبات استان را از فردا دوشنبه 12 خرداد ماه اعلام کرد و از کشاورزان خواست تا این کار را طی سه هفته آینده انجام دهند.

امروز 11 خرداد روزنامه‌ها سوژه‌های متنوعی داشتند که به آن‌ها بپردازند. اما مهم‌ترین مسئله همچنان آشوب در ایالات متحده است که به‌دنبال قتل جوان سیاه‌پوست در این کشور آغاز شد.

ساری - ایرنا - انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران در نشست روز یکشنبه خود با ساخت کتابخانه سبز استان در ساری با اعتبار 10 میلیارد تومانی موافقت کرد.

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف‌گذاری اتاق تعاون ساخت 100 هزار واحد مسکونی کارگری است، گفت: ساخت منازل کارگری در جوار شهرک‌های صنعتی پیگیری و اجرا خواهد شد.

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: 52 هزار و 202 مشترک در این استان تاکنون از گاز شهری بهره‌مند شدند.

اهواز - ایرنا - متوسل شدن به شیوه سنتی آتش‌زدن زمین‌های کشاورزی پس از برداشت محصول در روزهای اخیر، در مناطق مختلفی از خوزستان موجب سرایت آتش به مراتع، جنگل‌ها و عرصه های منابع طبیعی شده و موجب به بار آمدن خسارتها و تحمیل هزینه‌های بسیار به منطقه و بهره‌برداران محلی و صرف هزینه وتوان اندک دستگاههای دولتی فعال در منطقه شده است.

تهران - ایرنا - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 151 هزار و 466 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 63 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 7797 نفر رسید.

تهران - ایرنا - شیوه‌نامه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری هیات دولت بررسی می‌شود.