یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ایالات‌متحده آمریکا همواره در روابط بین ایران و چین نقشی محدودکننده ایفا کرده و اکنون نیز با اعمال تحریم‌های ظالمانه همچنان به این روند ادامه می‌دهد. بنابراین برای هرگونه اظهارنظر درباره روابط میان ایران و چین، ضرورتا باید آمریکا را نیز در نظر گرفت و در حقیقت این ارتباط، نوعی رابطه سه‌جانبه است.

ایرنا - تهران - پژوهشکده دفاع مقدس هوایی و موزه هوانوردی و دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح شد.

ایرنا - شهرکرد - عشایر دره شیخ عالی به رسم هر سال کوچ بهاره ی خود را آغاز کرده و در جنگل های بلوط ساکن شدند. اما آنان نیز از تاثیرات کرونا مصون نیستند و تا حد امکان با استفاده از ویروس پیشگیری مانند ماسک و... از ابتلا به این ویروس جلوگیری می کنند.

تهران - ایرنا - هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران امروز (یکشنبه) با افت 60 هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به رقم هفت میلیون و 360 هزار تومان به فروش رسید.

تهران - ایرنا - روسیه در همکاری‌های خود با ایران و سوریه به منافع بلندمدت و دستاوردهای نسبی این همکاری‌ها توجه دارد.

تهران - ایرنا - ویتنام کشوری در جنوب شرق آسیاست که موفقیت بالایی در مهار بیماری کووید - 19 به دست آورده و آمار مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در این کشور، صفر اعلام شده است.

ساری - ایرنا - استان مازندران 74مرکز خدمات کشاورزی دارد که همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی با احیاء و بازتوانی مراکز خدمات کشاورزی به ترویج کشاورزی بر مبنای انتقال یافته‌های علمی در مزرعه، توجه جدی نشان داده است.

تهران - ایرنا - اعضای تیم فوتبال سایپا بعد از پایان اردوی این تیم در کرج، برای دومین بار آزمایش کرونا دادند.

بجنورد - ایرنا - با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا و همچنین وضعیت قرمز خراسان شمالی، باید توجه داشت که خطر ابتلا به این ویروس بیش از پیش وجود دارد، اما متاسفانه هنوز تعدادی از شهروندان بجنوردی تعطیلات و اوقات فراغت خود را بدون رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در طبیعت سپری می‌کنند. (عکاس: وحید خادمی)

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: 52 نفر به جرم سرقت و خرده فروشی مواد مخدر در طرح پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

تهران - ایرنا - دلار در صرافی‌های بانکی امروز (یکشنبه) بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز به بهای 17 هزار و 100 تومان فروخته شد.

ایرنا - بیرجند - سد مخزنی سیاهو سربیشه سد خاکی با هسته رسی و مساحت حوضه آبریز سه هزار و 28 کیلومتر مربع، حجم مخزن 17.4 میلیون مترمکعب و حجم آب قابل تنظیم چهار میلیون و 600 هزار مترمکعب است که در پنجمین هفته از پویش «هر هفته الف_ ب_ ایران» با حضور وزیر نیرو در استان خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد و نقش مهمی در تامین آب پایدار منطقه دارد. عکس: مجتبی گرگی

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ایجاد زمینه اشتغال معلولان با تکیه بر آموزش‌های مهارتی و خوداشتغالی مهمترین خدمتی است که می‌توان به این قشر از جامعه ارائه کرد.

استان‌ها - ایرنا - ویروس کرونا همچنان در نقاط مختلف جهان جولان می‌دهد و دولت‌ها تلاش دارند تا با رعایت تمامی موازین بهداشتی مردم به روال عادی زندگی بازگردند تصمیمی که باعث شد فعالیت مراکز عمومی اعم از مساجد، امامزاده‌ها، اماکن تاریخی و گردشگری، بازارها و پاساژها در کشور ما به حالت قبل برگردد.

اصفهان - ایرنا - براثر ریزش آوار در روستای بادجان شهرستان فریدن روز یکشنبه، یک پسر 10 ساله جان باخت.