یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج گفت: مراکز آموزش سواد آموزی این ناحیه به عنوان پایلوت طرح حمایت ازسوادآموزان اتباع خارجی انتخاب شده و مجری این طرح ملی دراستان البرز است.

اسلام‌آباد - ایرنا - سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز شنبه اعلام کرد: بی‌حرمتی به امکان مقدس و زیارتگاه‌های اسلامی جنایت شنیعی است که از سوی دشمنان اسلام به ویژه صهیونیسم بین المللی طرح ریزی شده و هدف آن تفرقه میان پیروان فرق اسلامی است که باید نسبت به آن هوشیار بود.

یاسوج - ایرنا - رییس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سراسر کشور آخرین مهلت نام نویسی مردان در حوزه های علمیه این استان تا 31 خردادماه 1399 است.

کرج - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی نظرآباد، سه تن مواد اولیه تولید پلاستیک قاچاق در این شهرستان کشف شد.

آستارا - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: هشت هزار راس دام سنگین و سبک در 50 روستای این شهرستان، علیه بیماری‌های سیاه‌زخم و تب‌برفکی به صورت رایگان واکسینه شدند.

کرج - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان البرز با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی گندم از کشاورزان در خرداد ماه گفت: پنج مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید دانه روغنی کلزا در این استان فعال شده است.

کرمانشاه - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه اعلام کرد: به دنبال فوت یک زن آلونک‌نشین در حاشیه شهر کرمانشاه 2 نفر از مدیران شهرداری بازداشت شدند.

مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق توسعه پایدار استان گفت: برای رفاه و رفع فقر مردم سلسله مراتب نمی‌شناسیم.

تهران - ایرنا - نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در نشست دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه من تا حد زیادی به مردم برای کاهش مشارکت در انتخابات حق می‌دهم، گفت: وقتی می‌بینند مجلس چندان کاره‌ای نیست طبیعی است که شرکت نکنند.

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: 111 طرح ویژه دهیاری‌های استان در نیمه نخست سال 99 با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستایی به بهره برداری می‌رسد.

ساری - ایرنا - یک عضو شورای شهر ساری از شهرداری خواست تا اسناد تخفیف 60 میلیارد تومانی را که در دوره شهردار سابق برای ساخت برج مشرف بر پارک بانوان ساری اعمال شده، بررسی کند.

شیراز - ایرنا - استاندار فارس از متولیان حوزه‌های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی و ورزشی خواست که اقدامات لازم را به منظور معرفی واحدهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات و تشویق آنها به برخورداری از این ظرفیت انجام دهند.

ایرنا - تبریز - همزمان با فرا رسیدن خرداد فصل برداشت گل محمدی در مزارع روستای «خراجو» شهرستان آذرشهر آغاز شده است. زمان برداشت این محصول به شرایط آب و هوایی بستگی دارد. مدت زمان برداشت گل محمدی در یک دوره 15 روزه در سطح شهرستان آغاز و به پایان می رسد.

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر آستارا گفت: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

تهران - ایرنا - وزرای امور خارجه ترکمنستان و افغانستان در ویدئو کنفرانسی با موضوع تداوم مذاکرات تلفنی میان روسای جمهوری دو کشور، تحکیم همکاری‌های دو جانبه را مورد توجه ویژه قرار دادند.

تهران - ایرنا - دولت بورکینافاسو اعلام کرد در حمله افراد مسلح به کاروان تجاری که در شمال این کشور سفر می‌کرد، دستکم 15 نفر کشته شدند.