یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

موج خشم و ناآرامی‌ها در سراسر آمریکا در اعتراض به تکرار اقدامات نژادپرستانه و قتل یک شهروند دیگر سیاهپوست به دست نیروهای پلیس این کشور و تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان در شهرهای مختلف این کشور رو به گسترش است و نیروهای پلیس و ارتش که برای سرکوب اعتراض‌های مردمی به صحنه آمده اند در مقابل کاخ سفید با گاز اشک آور به مردم معترض حمله کردند.

آیین تکریم و معارفه مسئول دفتر کیش خبرگزاری ایرنا با حضور معاون خبر این خبرگزاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد و جمعی از فعالان رسانه برگزار شد.

تهران - ایرنا - آدام شیف رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور هشدار داد تا به آتش نژادپرستی دامن نزند و عطش آشکارش برای خونریزی را مهار کند و اگر نمی تواند، دهانش را ببندد.

تهران - ایرنا - مسجدالنبی (ص) واقع در شهر مدینه عربستان صبح روز یکشنبه پس از 2 ماه تعطیلی به دلیل شیوع کرونا بر روی نمازگزاران باز شد.

نیویورک - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا پس از آنکه صدر اعظم آلمان از حضور در اجلاس گروه 7 امتناع ورزید، اعلام کرد این اجلاس را حداقل تا سپتامبر به تعویق انداخته است.

تهران - ایرنا - مردم یمن شنبه شب در استان عدن بار دیگر در اعتراض به وضع نامناسب خدمت‌رسانی، علیه نیروهای مورد حمایت امارات متحده عربی تظاهرات کردند.

تهران - ایرنا - اداره اوقاف فلسطین روز یکشنبه از بازگشایی مسجدالاقصی بر روی نمازگزاران خبر داد.

تهران - ایرنا - نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» شنبه شب مدعی شدند که سه فروند پهپاد ترکیه را سرنگون کرده‌اند.

تهران - ایرنا - شهروندان خشمگین آمریکایی با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ رییس جمهوری و هشدارهای مقام‌های ایالتی در اعتراض به نژادپرستی و قتل یک فرد سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست تظاهرات کردند که در برخی شهرها به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد نسبت به وخیم‌شدن بحران انسانی در یمن به دلیل کمبود منابع مالی برای حمایت از مردم این کشور ابراز نگرانی کرد.

تهران - ایرنا - صدها نفر شنبه شب در قدس اشغالی در اعتراض به شهادت جوان کم‌توان ذهنی فلسطینی به دست نظامیان صهیونیستی، تظاهرات کردند.

نیویورک - ایرنا - رئیس جمهوری آمریکا معترضان مرگ یک سیاه‌پوست توسط پلیس آمریکا را اراذل و اوباش و گروه‌های چپ تندرو خواند و گفت: اجازه نمی‌دهیم جوامع ما متلاشی شود.

تهران - ایرنا - منابع خبری شنبه شب گزارش دادند: براثر انفجار بمبی در مسیر گشتی ارتش مصر در شبه جزیره سینا 7 نظامی مصر کشته شدند.

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز بنابر اطلاعات شرکت «رفینیتیو ایکان» گزارش داد: پنجمین نفتکش ایرانی که عازم دریای کارائیب شده انتظار می‌رود روز یکشنبه به وقت محلی به آبهای ونزوئلا برسد.

تهران - ایرنا - اداره اطلاعات و مبازره با تروریسم استان نینوای عراق شنبه شب از دستگیری 8 داعشی از جمله دو تن از سرکرده‌های این گروه تروریستی خبر داد.