چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نتایج آزمون سراسری 99 اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، زمان شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان این آزمون نیمه دوم مهرماه سال جاری خواهد بود.

بیرجند - ایرنا - پژوهشگر اقتصادی و عضو اتاق فکر وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اقتصاد ایران در پسا کرونا متفاوت از دوران قبل آن خواهد بود و افزایش بیکاری و تورم از پیامدهای اقتصادی پسا کرونا است.

شیراز - ایرنا - صادق زیباکلام فعال سیاسی با اشاره به موضوع قتل رومینا اشرفی دختر تالشی که به دست پدرش کشته شد، ابراز داشت: پرداختن به این نوع معضلات اجتماعی را برخی افراد سیاه‌نمایی تلقی می‌کنند.

تهران - ایرنا - ویروس کرونا در شرایطی که کشورهای درگیر با داعش با اختصاص بودجه های فوق العاده، فاصله گذاری اجتماعی و به تبع آن، کاهش بازرسی ها و حتی اختصاص بخشی از استعداد نیروهای نظامی به مبارزه با این پاندمی جهان شمول مشغول شده اند، فرصتی بی نظیر به این تشکیلات تروریستی برای احیا و سازماندهی مجدد خود داده است اما این تمام ماجرای شیوع و شروع دوباره داعش نیست.

سنندج - ایرنا - مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان 2 هزار و 68 داوطلب برای اهدای خون در استان مراجعه کرده و یک هزار و 762 نفر موفق به اهدای خون شدند.

خرم آباد - ایرنا - بسیاری از ساکنان مناطق صعب‌العبور در روزگار سخت بیماری‌ها و حوادث، جان دوباره خود را مدیون اورژانس هوایی می‌دانند و البته که استرس، درد و درماندگی و نبود راه دسترسی در مواقع اورژانسی را زنان باردار بهتر از هر کسی درک می کنند که نکند به هنگام تولد نوزادشان نبود راه دسترسی به مراکز درمانی انتظار آنها را بی نتیجه بگذارد.

اراک - ایرنا - مدیر شعب استان مرکزی گفت: پنج‌هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک پارسال در بخش‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شده است.

اراک - ایرنا - کتاب «بازیافت کاغذهای باطله» راهنمایی کاربردی و اصولی در مدیریت پسماند است که به قلم سید «احمد میرشکرایی» ترجمه و منتشر شده است.

اراک - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: موکب‌داران این استان در ایام شیوع کرونا بیش از 160 هزار عدد ماسک تولید و توزیع کردند.

اصفهان - ایرنا - انقلاب اسلامی، دستاورد عظیم امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی است که موجب ایجاد نهضت بیداری اسلامی به عنوان سرآغازی برای هویت بخشی به جهان شده و مهمتر اندیشه و نگاه الهی ایشان به اذعان صاحبنظران امر، نگاه دنیا را نیز تغییر داده است.

بندرعباس - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: نام «آرزو باهو»» به عنوان اولین شهید مدافع سلامت این استان ثبت شد.

پکن - ایرنا - بعد از آنکه دادگاه ونکوور کانادا درخواست خانم «منگ وانجو» مدیر اجرایی هواووی برای جلوگیری از استرداد وی به آمریکا را رد کرد، چین اوتاوا را به همدستی با واشنگتن متهم کرد.

تهران - ایرنا - «شان رابرتسون»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، آمریکا به شراکت دفاعی طولانی‌مدت با عربستان متعهد است.

نیویورک - ایرنا - نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره مساله هنگ‌کنگ مخالفت کرد و گفت: آمریکا، مشکل آفرین جهانی است.

تهران - ایرنا - منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته 47 بار مناطقی در یمن را بمباران کردند.

تهران - ایرنا - منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، شاباک و سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره پیامدهای خطرناک طرح الحاق کرانه‌باختری به سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند.