چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - کارشناسان منع گسترش سلاح اتمی، تصمیم دولت ترامپ را در پایان دادن به معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران، شلیک به پای خود توصیف کردند که منافع آمریکا را به خطر می‌اندازد.

تهران - ایرنا - منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند که شورشیان اوگاندا در حمله به شمال شرق کنگو 40 نفر را به قتل رساندند.

بلگراد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو و رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین ابراز امیدواری کردند که با بهبود شرایط، امکان استمرار ارتباطات قبلی و گسترش روابط دوستانه فراهم شود.

تهران - ایرنا - «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی چهارشنبه شب در گفت وگوی تلفنی بر لزوم ثبات بازار انرژی تأکید کردند.

نیویورک - ایرنا - خزانه‌داری آمریکا در ادامه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، نام 2 شخص حقیقی دیگر را در فهرست تحریم‌شدگان قرار داد.

تهران - ایرنا - «حجت الله سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت: پهلو گرفتن نفتکش‌های ایرانی در آب‌های ونزوئلا پاسخی محکم به سیاست‌های یکجانبه آمریکا محسوب می‌شود.

تهران - ایرنا - پرتاب فضاپیمای شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» به دلیل شرایط نامساعد جوی و خطر صاعقه به تعویق افتاد.

تهران - ایرنا - «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که معافیت‌های تحریمی مرتبط با برجام را لغو و دو ایرانی را در ارتباط با برنامه هسته‌ای تحریم می‌کند.

تهران - ایرنا - «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» چهارشنبه شب در واکنش به گزارش‌ها درباره ارسال جنگنده از سوی روسیه به این کشور، دریافت هرگونه جنگنده جدید را رد کرد.

تهران - ایرنا - تیم فوتبال شالکه با قبول باخت 2 بر یک مقابل دوسلدورف، سومین شکست متوالی خود پس از آغاز دوباره بوندسلیگا را تجربه کرد.

تهران - ایرنا - مالکان کشتی‌ها و شرکت‌های بیمه می‌گویند که تبعیت از دستورالعمل جدید آمریکا در مورد اجرای سختگیرانه تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی و سوریه غیرممکن است.

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که «گره‌هایی را به مهر می‌توان گشود، به قهر و داس نسپرد».

تهران - ایرنا - وزارت خارجه الجزایر چهارشنبه شب سفیر خود در پاریس را در اعتراض به پخش یک مستند از شبکه تلویزیونی فرانسه برای مشورت فرا خواند.

قزوین - ایرنا - سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه روز چهارشنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و جمعی از مسوولان در مسجد النبی (ص) شهر قزوین اجرا شد.

ساوه - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت: این نهاد مردمی برای حمایت از بیماران خاص شهرستان تعداد 10 هزار ماسک و محموله الکل ضدعفونی اهدا کرد.

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت استان در زمینه کشاورزی گفت: طرح گرمسیری مهمترین فرصت برای تحول کشاورزی کرمانشاه محسوب می‌شود.