چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات کولورکتال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برخی میکروب‌ها برای سلامت انسان‌ها نه تنها مضر نیستند بلکه مفید هم هستند. میکروبیوم‌ها از این نوع میکروب‌ها هستند که به صورت همزیست در دستگاه گوارش و پوست وجود دارند و سبب تندرستی بیشتر می‌شوند.

روزنامه‌های خراسان رضوی روز پنجشنبه هشتم خرداد 1399 مطالب متنوعی منتشر کردند که عنوان‌های برجسته آن‌ها مرور می‌شود.

اردبیل - ایرنا - پارسال میزان مراجعات به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 2.5 درصد افزایش یافت.

مهاباد - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت اشنویه گفت: با تشدید بازرسی‌ها همزمان با آغاز کار صنوف کم‌خطر، 6 واحد قلیان‌سرا در این شهرستان به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های صادره با دریافت اخطاریه تعطیل شد.

تهران - ایرنا - محمد باقر قالیباف، سید مصطفی آقامیرسلیم منتخبان مردم تهران و فریدون عباسی منتخب مردم کازرون به عنوان نامزدهای ریاست مجلس یازدهم برای سال نخست اعلام آمادگی کردند.

ایرنا - سنندج - سد گاران در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم مخزن این سد 100 میلیون متر مکعب، ارتفاع آن از پی 62 متر، طول تاج آن 504 متر و عرض تاج نیز هشت متر است. این سد با هدف تامین آب کشاورزی منطقه مریوان و قزلچه سو به میزان 10 هزار و 450 هکتار و تامین آب شرب و صنعتی شهرستان مریوان به میزان 20 میلیون متر مکعب درسال 92 آبگیری شده و یکی از از سدهای کردستان که در پی بارندگی‌های...

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها در زنجان نشان می‌دهد میزان بستری‌های کرونایی در میان افراد مناطق برخوردار و دارای وضعیت مطلوب اقتصادی و اجتماعی بیشتر بوده و در حواشی شهرها نیز بیماریابی مناسبی انجام شده و در واقع پوشش بهداشتی در حواشی موفقیت آمیز بوده است.

مهاباد - ایرنا - رییس هلال احمر بوکان گفت: بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو سواری پیکان در مسیر بوکان - میاندوآب، یک نفر جان خود را از دست داد.

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ارقام مربوط به کرونا در استان نگران کننده است باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سامانه 199 فرودگاه ارومیه با تلاش بخش مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی این مرکز راه‌اندازی شد.

شاهرود - ایرنا - برخی سهامداران شرکت سیمان بیارجمند با بیان اینکه سالها در انتظار بهره‌برداری ازاین شرکت هستند تا از بیکاری جوانان منطقه و مهاجرت آنان به شهرهای مجاور جلوگیری شود، تاکید کردند: 13 سال انتظار سهامداران این شرکت پایانی ندارد.

مشهد - ایرنا - مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان گفت: سفر با قطارهای مسافربری در مسیرهای منتهی به مشهد طی اردیبهشت ماه 99 در مقایسه با مدت مشابه پارسال 97 درصد کاهش یافت.

زاهدان - ایرنا - کلنگ ساخت 260 واحد مسکونی با همت و همراهی دست‌اندرکاران به منظور ساماندهی حاشیه نشینی محله چادران شهر کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

مشهد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی از توزیع 2.5 میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان این استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مشهد - ایرنا - حرکت به سوی توسعه خدمات الکترونیک از جمله اقداماتی است که مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار دارد و شرکت گاز خراسان رضوی هم در این راستا همراه با توسعه همه جانبه در بخشهای مختلف گامهایی را برداشته است.

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: زمان ماندگاری ویروس کووید 19 در جهان مشخص نیست و به همین دلیل مردم باید خود را با این ویروس وفق دهند، زیرا به زمان قبل از کرونا بر نمی‌گردیم و باید نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.