چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

نیویورک - ایرنا - وزیر خارجه آمریکا تصمیم کنگره چین برای بررسی لایحه امنیتی هنگ‌کنگ را فاجعه‌بار دانست و پکن را به تضعیف پیمان مربوط به خودمختاری این منطقه متهم کرد.

تهران - ایرنا - رئیس شورای استان تهران با بیان اینکه تهران دومین استان نابرخوردار کشور به لحاظ سرانه های آموزشی، فراغتی و ورزشی است، گفت: این در حالیست که تهران از نظر نیروی انسانی پربار است.

دزفول - ایرنا - پیکر پروفسور هیبت الله کلانتری از مشاهیر و نخستین سم شناس دارویی ایران و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عصر چهارشنبه در زادگاهش در آرامستان مشاهیر و فرهیختگان گلزار شهدای گتوند به خاک سپرده شد.

مشهد - ایرنا - دانشگاه فردوسی مشهد برای پذیرش بدون آزمون دانشجویان استعدادهای درخشان برای مقطع دکتری فراخوان صادر کرد.

بجنورد - ایرنا - طرح ارتقای بیمارستان 32 تختخوابی پورسینای شهرستان مانه‌وسملقان به 64 تختخوابی، چهارشنبه با حضور استاندار خراسان شمالی آغاز شد.

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: آنچه که از ایثار و فداکاری مردم در بحران کرونا دیدیم ناشی از آموزش‌های علوی است.

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی از دستگیری 13 نفر کلاهبردار حرفه‌ای با 11 میلیارد و 544 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.

یاسوج - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک بهله پرنده سارگپه پس از سه ماه تیمارداری در دامان طبیعت پارک ملی دنا واقع در این استان رها سازی شد.

یاسوج - ایرنا - رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: باند مجرمان سایبری که در این استان، اقدام به راه اندازی صفحات فیشنگ و اجاره کارت‌های بانکی در شبکه‌های اجتماعی می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

مشهد - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با توجه به بازگشایی دانشگاه‌ها از تاریخ هفدهم خردادماه و پس از سه‌ماه تعطیلی، این دانشگاه پذیرای تعداد محدودی از دانشجویان در فضای خوابگاه‌هاست.

گچساران - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: خسارت آتش سوزی جنگل ها و مراتع گچساران به حیات وحش شامل خزندگانی مانند مار، عقرب و پرندگان بوده در اندازه چند مورد بوده است.

آبادان - ایرنا - امام جمعه خرمشهر گفت: 2 هزار بسته غذایی در قالب مرحله سوم رزمایش مومنانه از سوی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه بین نیازمندان و مستمندان آسیب دیده از بیماری کرونا در خرمشهر توزیع شد.

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع)‌استان البرز گفت: حرکت هایی همچون رزمایش مواسات از جوهره وجودی ملت ایران نشات گرفته است که این جوهره برگرفته از آموزه های علوی، فاطمی، حسنی و حسینی است.

خرم‌آباد - ایرنا - فرمانده بسیج عشایری کشور گفت: کمترین آسیب‌های جسمی ناشی از کرونا مربوط به عشایر کشور است به گونه‌ای که تا کنون هیچ گونه مرگ و میری در این جامعه گزارش نشده است.

کرج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه موضوع مواسات به زمان خاصی اختصاص ندارد، گفت:‌این حرکت بایستی به یک گفتمان در جامعه تبدیل شود.

اهواز - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: گروههای جهادی با تمام ظرفیت و استفاده از تانکرهای سیار انتقال آب حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان، برای آبرسانی به اهالی بخش غیزانیه وارد میدان می‌شوند.