پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - منابع رسانه‌ای گزارش دادند که کاهش بی سابقه نرخ ازدواج در کره جنوبی و حتی نرخ تمایل به ازدواج در زنان این کشور، موجب شد میزان ازدواج‌های مردان کره‌ای با زنان خارجی طی چهار سال گذشته به طور ثابت افزایش یابد.

تهران - ایرنا - هواشناسی استان تهران، آسمان این استان را امروز سه شنبه (6 خرداد) در ساعات بعدازظهر و شب در بخش های غربی و جنوبی همراه با افزایش باد و احتمال گرد و خاک گاهی با رگبار پراکنده باران پیش بینی کرد.

درباره کتاب «مضامین اصلی قرآن» در گفت‌وگوبا مترجم

یاسوج - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال هشت کارگاه صنایع دستی در این استان راه اندازی می شود.

تهران - ایرنا - سرمربی لیورپول علاقه زیادی به مهاجم جوان لایپزیگ دارد و اخبار حاکی از ارتباط مجازی این سرمربی آلمانی برای راضی کردن «تیمو ورنر» است.

پکن - ایرنا - نمایشگاه فرهنگی 523 شهر "های ان" واقع در استان جیانگسو چین روز سه شنبه با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

تهران - ایرنا - یک نشریه آلمانی با اشاره به همکاری‌های نفتی و اقتصادی ایران و ونزوئلا طی سال‌های اخیر، آن را اتحادی موفق در راستای درهم شکستن تلاش آمریکا برای محاصره اقتصادی دو کشور توصیف کرد.

تارنمای خبری «نیویورک تایمز» در ارتباط با رسیدن نفتکش‌های حامل سوخت ایران به سواحل و بنادر ونزوئلا گزارش داد: ونزوئلا رسیدن نفتکش‌های ایرانی را جشن گرفت.

یاسوج - ایرنا - فرقی ندارد چه کسی و با چه انگیزه ای جرقه اش را زده است. وقتی جنگل و مرتعی آتش می گیرد، آتش زبانه می کشد و تر و خشک در مسیرش با هم می سوزند.

اهواز - ایرنا - سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم و با وجود وقفه طولانی مدت در لیگ اقدامی برای حل مشکلات مالی این تیم صورت نگرفته‌است.

تبریز - ایرنا - مدیر تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: 9300 تن کود بهاره در بین کشاورزان و اعضای شرکت های تعاون روستایی استان توزیع شد.

تهران - ایرنا - کتاب «بازی با زبان و رمزگشایی» با هدف ارائه کتابی روشمند برای نوآموزان روبرو با مشکلات زبان‌آموزی، نوشته «رباب محب» راهی بازار کتاب شد.

تهران - ایرنا - مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون یک میلیون و 850 هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و 655 میلیارد تومان در 20 استان کشور خرید تضمینی شد.

تهران - ایرنا - «بسیاری از زنان ایرانی دوست داشتند فرزندشان ایرانی باشد و حلقه وصل‌شان با ایران از بین نرود، اما قوانین به گونه‌ای بودند که این زنان به هیچ وجه نمی‌توانستند آرزوی ایرانی‌بودن فرزندانشان را محقق کنند.»

زاهدان - ایرنا - مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه صنایع دستی روستای کلپورگان این شهرستان با 10 غرفه بزودی راه‌اندازی می‌شود.

تهران - ایرنا - نیویورک پست به نقل از مدیر آزمایشگاهی در ووهان چین که مشکوک به انتشار اتفاقی ویروس کرونا میان انسان‌ها است، نوشت: گسترش این ویروس هنوز در آغاز راه است و تاکید کرد برای ریشه‌کنی کووید -19 ما نیازمند عزم جهانی هستیم.