پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشکده مردم شناسی گفت: مستندنگاری دانش بومی پزشکی مردمی در ارتباط با زیست بوم جنگل «حرا» قشم با هدف بازشناسی این دانش و بررسی بستر فرهنگی و زیستی این جامعه سنتی در ارتباط با دانش پزشکی مردمی در حال انجام است.

رشت - ایرنا - دو مربی ارزنده و جوان استان گیلان به عضویت کمیته فنی فدراسیون شطرنج درآمدند.

قزوین - ایرنا - مدیر عامل خیریه حضرت رقیه (س) کشور گفت: 50 دفتر نمایندگی این موسسه در سراسر کشور از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد و سپاه پاسداران فعال بوده و برای تامین نیازهای مردم در مناطق محروم و کم برخوردار تلاش می‌کنند.

سبزوار - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی جغتای در استان خراسان رضوی گفت: 150 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره‌برداران این شهرستان قرار گرفت که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

قم - ایرنا - مدیرکل هواشناسی قم گفت: بر اساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های هواشناسی، هوای استان در چند روز آینده گرم‌تر خواهد شد.

تهران - ایرنا - همه‌گیری ویروس کرونا به موضوع اختلاف نظر و نقطه تقابل بین کاخ سفید و وزارت دفاع آمریکا تبدیل شده، بطوری که دولت ترامپ مدعی پایان یافتن بحران کووید -19 در آینده‌ای نزدیک است اما پنتاگون نسبت به ادامه این بحران دست کم در دستگاه نظامی این کشور در سال آینده میلادی نیز هشدار داده است.

دزفول - ایرنا معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: 70 درصد تخت‌های آی سی یو بیمارستان بزرگ دزفول به بیماران کرونایی اختصاص یافته تا درصورت ادامه روند افزایشی بیماری، امکانات بیمارستانی جوابگو باشد.

سبزوار - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سبزوار گفت: 69 درصد خانه‌های روستایی شهرستان خوشاب فاقد ایمنی لازم در برابر بلایای طبیعی است.

ششم خرداد روز پرخبری برای روزنامه‌های سرتاسر کشور بود. برخی از روزنامه‌ها پهلو گرفتن نخستین نفتکش حامل سوخت ایران در ونزوئلا را سوژه کرده‌اند و برخی هم از تشنگان در غیزانیه و دهدز نوشته‌اند.

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: بر اساس دستور جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید به‌سرعت امکانات زیرساختی موردنیاز بهره‌برداران در شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، تکمیل شود.

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان خواستار اعلام روزانه و محرمانه نام و آدرس مبتلایان کووید 19 به شورای تامین این شهرستان شد و گفت: قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در آبادان کنترل و مدیریت می‌شود.

تهران - ایرنا - رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: با کادر فنی هر 2 تیم جوانان و نوجوانان در ارتباط بوده و بدون شک بلافاصله با اخذ مجوز برپایی اردوها، برنامه تمریناتی تیم‌ها را شروع خواهیم کرد.

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: 182 میلیارد ریال اعتبار برای واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل این استان در نظر گرفته شده است که پس از بررسی کمیته کارشناسی در قالب تسهیلات به این واحدها پرداخت می‌شود.

تهران - ایرنا - انجمن صنفی عکاسان سینما برای متقاضیان عضویت در این انجمن، شرایط جدید را اعلام کرد.

قزوین - ایرنا - رییس اداره نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: در صورتی که مرگ مغزی اتفاق افتد، امکان برگشت به حیات برای فرد وجود ندارد.

ایرنا - شیراز - دربهای حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) روز سه شنبه با برگزاری مراسم شکرانه و با حضور خادمان و عاشقان اهل بیت (ع) پس از حدود 2 ماه، بر روی زائران و مجاوران گشوده شد. حرم مطهر احمدبن موسی (ع) از 22 اسفند سال گذشته با درخواست تولیت این آستان مقدس و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بسته شده بود.