پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - دادستان ارشد چین اعلام کرد بیش از دو هزار و 500 نفر در ارتباط با جرایم مرتبط با اقدامات این کشور علیه ویروس کرونا تحت پیگرد قرار گرفته اند.

تهران - ایرنا - کره جنوبی روز سه‌شنبه اعلام کرد: مطابق با تلاش این کشور برای جدا شدن از منابع سنتی سوخت، 90 درصد خودروهای نهادهای دولتی تا سال 2030 میلادی سازگار با محیط زیست خواهند بود.

تهران - ایرنا - رییس گروه پایش آلودگی هوا و صوت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شهرهای اهواز با شاخص 115 و خرم آباد 136 ناسالم برای گروه های حساس و هوای قم با شاخص 191 ناسالم برای تمام گروه ها است.

مشهد - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ثبت آبشار رزداب خواف این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به نیاز اطلاعاتی پلیس به داده های مکان محور، نقشه های نرم افزاری و اطلس پویای جرم، گفت: تدوین اطلس جرایم مواد مخدر یکی از ضروریات پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

اهواز - ایرنا - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: امیدیه با 44.6 و ایذه با 20.5 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان در 24 ساعت گذشته بودند.

کرج - ایرنا - فرماندار فردیس با اشاره به استیضاح شهردار مشکین دشت توسط اعضای شورای شهر و رای به برکناری وی گفت: در جریان استیضاح و برکناری شهردار روال قانونی رعایت نشد و به همین دلیل شهردار با حکم فرمانداری ماندگار شد.

تهران - ایرنا - نتایج مسابقه سراسری «همچون پدر، مهربان» در بخش‌های نقاشی و خوشنویسی ویژه کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام شد.

تهران - ایرنا - بحران در کشور آفریقایی لیبی در شمال این قاره بعد از 9 سال اکنون وارد مرحله جدیدی شده است و کشورهای طرفدار هر دو دولت مستقر در آن تلاش دارند تا با استفاده از این فرصت حساب های خود را در دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا و دیگر نقاط جهان در کشور بحران زده لیبی تسویه کنند.

قم - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طی 24 ساعت گذشته و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری و نظارت‌ها، 521 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که 473 مورد آن مربوط به مراکز تهیه و توزیع بود.

مهاباد - ایرنا - جنازه یکی از وکلای پایه یک دادگستری مهاباد در این شهرستان پیدا شده و با توجه به جراحتی که در اثر ضربه‌های چاقو روی بدن وی وجود دارد، گفته می‌شود به طرز مشکوکی به قتل رسیده است.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری بوشهرگفت: آتش سوزی ارتفاعات مراتع کوهستانی غرب منطقه دهرود بخش ارم شهرستان دشتستان پس از چهار شبانه روز تلاش نیروهای مختلف مردمی و یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

اردبیل _ ایرنا _ رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال گفت: نصب شناسه کالا در فروشگاه‌های لوازم خانگی و پوشاک خلخال از 15 خردادماه امسال اجباری است.

تهران - ایرنا - معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در پی قتل کودک 13 ساله تالشی اعلام کرد: به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده 5 قانون حمایت از کودک و نوجوانان بعنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده است و بهزیستی نیز به عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش‌های خود را جهت احقاق حقوق حقه کودک را جزء وظایف ذاتی خود می‌داند.

تهران - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی ایران شرایط پذیرش دانشجویان ایرانی رشته‌های پزشکی و داروسازی انتقال از خارج از کشور را اعلام کرد.