پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - این روزها بحث بیماری کاوازاکی که بیشتر در بین کودکان شیوع دارد، بر سر زبانها افتاده است و برخی نیز در فضای مجازی آن را شبیه ویروس کرونا می‌دانند، اما این بیماری چگونه است و اثرات آن چیست.

مشهد - ایرنا - مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه با آفت ملخ در سطح هزار و 390 هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

اراک - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مرحله سوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه این استان از امروز (سه‌شنبه) در نقاط مختلف این استان آغاز شد.

گناوه - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دیلم استان بوشهر گفت: محموله برنج کشف شده در ایستگاه بازرسی این شهرستان ارتباطی با سهمیه اختصاص یافته دولتی تنظیم بازار ندارد.

خرم‌آباد - این روزها کاشت زعفران در سلسله دارای مزیت‌های اقتصادی خوبی برای خانواده‌ها بوده و حمایت از این محصول به صرفه، می تواند منجر به رشد و توسعه اقتصاد شهرستان شود.

تبریز - ایرنا - منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان آذربایچان‌شرقی در مجلس یازدهم برای داشتن کارنامه قابل قبول در نزد مردم، باید هر گونه اختلاف نظر و دیدگاه فردی، گروهی و سیاسی را در موضوع توسعه و پیشرفت این خطه کنار بگذارند و تنها به منافع عمومی بیاندیشند.

بجنورد - ایرنا - فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه ارتش برای حفظ آمادگی و دفاع از کشور همواره در حال رزمایش است، گفت: نظام جمهوری اسلامی قدرتمندتر از گذشته در برابر دشمن ایستاده است.

تهران - ایرنا - مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سال 2020 را نقطه عطف تقویت روابط دو قاره می‌داند.

اردبیل - ایرنا - مدیر موزه‌های استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با شیوع بیماری کرونا، تمامی موزه‌های این استان بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفتند.

زنجان - ایرنا - رییس اداره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش و مهمتر از آن گسترده ذینفعان سه‌گانه دانش‌آموز، خانواده و فرهنگیان در این دستگاه نشان می‌دهد که مهمترین نهادی که می‌تواند در تحقق شعار سال "جهش تولید" گام‌های موثری بردارد بدون شک این نهاد تاثیرگذار جامعه است.

بیرجند - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: براساس بررسی‌هایی که با تعدادی از اساتید دانشگاه درخصوص مزیت‌های نسبی صنعت استان خراسان جنوبی انجام شد، صنعت فراوری گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی نسبت به بقیه صنایع در اولویت است.

تهران - ایرنا - رسانه های گروهی سعودی امروز (سه شنبه) فاش کردند که دادستان کل این کشور حکم بازداشت یک فوتبالیست مشهور بین المللی این کشور را که در ویدیویی از بازگشایی مساجد در طی ماه جاری میلادی سخن به میان آورده بود، صادر کرد.

زاهدان - ایرنا - یکی از جوانان فعال و کارآفرین ایرانشهر با سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای 15 نفر سهم و نقش خود را در رونق و جهش تولید ایفا کرده است.

مشهد - ایرنا - با توجه به روند نزولی بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در مشهد، پذیرش بیماران غیر کرونایی در بیمارستان امام رضا (ع) این شهر از نیمه خرداد ماه جاری از سر گرفته می‌شود.

تهران - ایرنا - مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: بر اساس نتایج به دست آمده از ردیابی مالی حساب‌های بانکی نجوا لاشیدایی مفسد اقتصادی و اخلالگر بازار خودرو که به اعدام محکوم شده است، در خلال سال‌های فعالیت شرکت پالینور و در فاصله زمانی سال‌های 86 تا 88، گردش مالی او بالغ بر 13 میلیارد تومان بوده است.

اصفهان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست چادگان گفت: از امروز به منظور حفظ ذخایر آبزیان، صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود ممنوع شده است.