پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: هشت تیم امدادی هلال‌احمر به 2 روستای حادثه دیده «ویشلق علیا» و «گوهران» شهرستان خوی اعزام شده و هم اکنون در آماده باش هستند.

تهران - ایرنا - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش آخرین آمار پیش ثبت‌نامی‌های پایه اول ابتدایی مدارس شاهد را تا امروز (6خرداد99) 28 هزار دانش‌آموز اعلام کرد.

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران گفت: در تعطیلات به اصطلاح 6 روزه عید فطر امسال تردد در جاده‌های ورودی مازندران حدود 30 درصد نسبت به ایام مشابه سال 98 کاهش داشت.

تهران - ایرنا - اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش محتواهای مشاوره‌ای را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای شبکه شاد تهیه کرد.

تهران - ایرنا - رئیس پلیس گذرنامه نیروی انتظامی اعلام کرد شنود اطلاعات افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذنامه‌ها شیطنت در فضای مجازی است. چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست می شد که در ظاهر نشان می دهد در داخل جلد پاسپورت‌ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می شود برای شناسایی اتباع ایرانیدر سفرها و حتی شنود اطلاعات موبایل ها به کار می رود.

ارومیه - ایرنا - کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بعد از سپری کردن یک هفته بارانی، نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر جوی آرام برای استان تا پایان هفته است.

قزوین - ایرنا - طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل از سوی اداره کل دامپزشکی استان قزوین در آبیک آغاز شد.

مرکز تحقیقات فناوری بن‌یاخته اولین مرکز خصوصی در حوزه مهندسی بافت و نانوتکنولوژی درایران است و فعالیت خود را از سال 1383 به‌طور رسمی آغاز کرد. فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بنیاخته در 4 گروه تحقیقاتی بیولوژی سلول‌های بنیادی، بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک، نانوتکنولوژی و مهندسی بافت و جنین انجام می‌شوند. با شیوع ویروس کرونا، گروه بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته،...

تهران - ایرنا - مجله شیمبان، وابسته به باشگاه خبرنگاران خارجی ژاپن در اقدامی با دست‌کاری در نماد بازی‌های المپیک توکیو به شکل ویروس کرونا با موجی از انتقاد خبرنگاران مستقل ژاپن و کمیته برگزاری بازی‌ها روبرو شد.

تبریز - ایرنا - تحلیلگر مسایل اقتصادی و استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی تبریز می‌گوید: کرونا در کنار تاثیرات منفی زیاد خود آثار مثبتی داشت و ضرورت ایجاد تغییر در روش‌ها و سبک‌های تولید، مدیریت اقتصادی و تعاملات اجتماعی و بین‌المللی را برای ما یادآوری کرد.

ایرنا - رشت - کشت برنج در گیلان سابقه ای دیرینه دارد و سهم استان در تولید این محصول در کشور به سزاست. با روی کار آمدن تجهیزات نوین کشاورزی بتدریج کشت سنتی این محصول جای خود را به کشت مکانیزه داده است. گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید. تصاویر کشت سنتی برنج در روستای "...

رشت _ ایرنا_ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: به تمام گروه های خونی و پلاکت نیاز فوری داریم و از افراد واجد شرایط برای اهدا خون درخواست می شود که یاریگر انتقال خون استان در تامین خون های مورد نیاز بیماران باشند.

تهران - ایرنا - «صندوق علمی مشترک راه ابریشم» عنوان فراخوان منتشر شده از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با همکاری آکادمی علوم چین پنجمین دوره خود را تجربه می‌کند.

بوشهر - ایرنا - فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سوجویان در سال‌های اخیر به نام شناورهای کاغذی (شناورهایی که فقط سند کاغذی جعلی دارند و وجود خارجی و فیزیکی ندارند) در این استان 24 میلیون و 700 هزار لیتر گازوئیل به ارزش یکهزار و 230 میلیارد ریال قاچاق شد.

زاهدان - ایرنا - رییس گروه پیشبینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره‌کل گفت: سرعت و شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال این استان از فردا چهارشنبه افزوده می‌شود.

تهران - ایرنا - روابط عمومی صداوسیما به گزارش ایرنا درباره قطع شبکه الکوثر و حواشی آن، واکنش نشان داد.