دوشنبه 23 مهر 1403

صدای دفاع از فلسطین قدرتمندتر و فراتر از گذشته طنین‌انداز شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صدای دفاع از فلسطین قدرتمندتر و فراتر از گذشته طنین‌انداز شده است

زاهدان - ایرنا - گرچه امسال شیوع بیماری فراگیر کرونا فرصت برگزاری راهپیمایی دشمن‌شکن روز جهانی قدس را از جهان اسلام گرفته است، اما امت اسلامی از مبارزه برای آزادی قدس شریف دست برنداشته و خشم و انزجار خود از رژیم جنایتکار فلسطین اشغالی را از طریق فضای مجازی اعلام می‌کنند و دنیا بداند که این رژیم کودک‌کش نیز همانند ویروس منحوس کرونا محکوم به شکست است.

صدور بیانیه های متعدد از سوی ادارات و نهادها، تشکل ها، انجمن ها، گروهها و اقوام و طوایف مختلف سیستان و بلوچستان و انتشار آنها در فضای مجازی و رسانه‌ها در محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی نشان از عزم راسخ ملت ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

در بخشی از بیانیه‌ها، آمده است: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، با پویش‌هایی بسیاری در فضای مجازی، صدای دفاع و حمایت از فلسطین قوی‌تر و گسترده‌تر از گذشته شده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در بیانیه ای که روز پنجشنبه نسخه ای از آن را به ایرنا ارسال کرده، با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین‌، محکوم به فناست‌، اعلام کرده است: روز قدس، هر سال با شور و اشتیاقی بی نظیر در سراسر جهان بویژه کشور عزیزمان، برگزار می شود، اما امسال به سبب شیوع ویروس کرونا، مردم ایران با راه اندازی پویش‌های متعدد و پیام های مکرر در فضای مجازی، فریاد دفاع و حمایت از ملت مظلوم فلسطین را در دنیا طنین‌انداز می‌کنند تا رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی و حامیان آن را درمانده‌تر از گذشته سازند.

در این بیانیه آمده است: شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی، کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن‌های فرهنگی، هنری و رسانه های سیستان و بلوچستان، بار دیگر با اعلام حمایت از مردم فلسطین و تمامی آزادیخواهان جهان، امسال به پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، در راه حفظ وحدت جهان اسلام و گسترش تفکر مقاومت، از هیچ کوششی در این راه دریغ نخواهند کرد.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: روز قدس نشانگر وحدت مسلمانان در دفاع از فلسطین مظلوم و روز فریاد آزادی مسجدالاقصی است، روزی که مقاومت بر استکبار پیروز خواهد شد.

امسال هرچند با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در خیابان ها، شعار مرگ بر اسراییل سر دهیم اما با تمام توان صدای انزجار خودمان را به گوش صهیونیست و استکبار جهانی می رسانیم.

این بیانیه می افزاید: ما حافظان میراث فرهنگی و صنایع دستی، سفیران گردشگری و خادمان مردم در این اداره کل نیز با توجه به شیوع کرونا، حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت را به گونه ای دیگر فریاد خواهیم زد و از جامعه صنعتگران، فعالان گردشگری و سایر شهروندان غیور استان می خواهیم که با گوش جان سپردن به فرمایشات مقام معظم رهبری که در روز قدس بیان خواهند کرد بار دیگر با آرمان های ولایت تجدید بیعت نمایند.

امام جمعه زابل نیز در پیامی اعلام کرد: روز جهانی قدس امسال به دلیل شرایط خاصی که شیوع ویروس منحوس کرونا ایجاد کرده است به گونه ای دیگر برگزار می شود لذا رسالت خویش را باید با استفاده از فضای مجازی، رسانه های مکتوب و چند رسانه ای با تولید محتوا و هشتک های واحد به انجام رسانیم و ان شاء الله در روز قدس پای بیانات حکیمانه و راهبردی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) نشسته و سرزمین فکرمان را از سرچشمه نورانی منظومه فکری ایشان سیراب خواهیم نمود.

در پیام دانشگاه زابل نیز آمده است: "روز قدس" یکی از مبانی جدایی‌ناپذیر انقلاب اسلامی و روز برافراشتن پرچمی است که همواره امانت‌دار و پاسدار قداست آن بوده‌ایم و مشارکت آگاهانه و مسئولانه در بزرگداشت این روز، ضرورتی انسانی و اخلاقی است که انسجام و اقتدار مسلمانان در دفاع از کرامت انسان‌ها و آزادی ملت‌ها را به نمایش می گذارد.

دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز با گرامیداشت یاد شهدای انتفاضه و سردار رشید اسلام سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در راستای اهداف انقلاب ناجوانمردانه به دست تروریست‌های غربی به شهادت رسید با توصیه به آحاد ملت شریف ایران و مردم فهیم استان مبنی بر حضور همه جانبه در پویش‌های مختلف روز قدس در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، از کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها دعوت می‌نماید همچون همیشه اما به شکلی متفاوت در راستای اجرای فرامین داهیانه ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با تمام وجود تلاش نمایند. باشد که حضور هوشیارانه و پر تلاش قاطبه مردم غیور پهنه میهن اسلامی دسیسه ها و مکر بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان جهان را به خودشان برگرداند که در وعده خداوند هیچ خلافی نیست و نصرت الهی برای مومنان است.

علما و بزرگان و سران طوایف و قبایل شیعه و سنی نیز با صدور پیام های جداگانه ضمن دعوت عموم مردم به راه اندازی پویش های مختلف در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تاکید کردند که رژیم غاصب صهیونیستی را لحظه ای به حال خود رها نکرده و از هر طریقی این رژیم جنایتکار را محکوم و با حمایت از مردم مظلوم فلسطین بویژه جبهه مقاومت آزادی قدس شریف را رقم زنند.

در بخشی از این پیام ها آمده است: روز قدس فرصتی برای تمامی عدالتخواهان جهان است تا علیه ظلم و ستم مستکبران و صهیونیسم جنایتکار بسیج شوند. روز قدس روز حمایت و پشتیبانی از مسلمانان مظلومی است که در فلسطین، عراق، یمن، سوریه، افغانستان و سایر کشورها گرفتار تروریست‌های دست پرورده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای خونخوار و صهیونیست های جنایتکار هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*