سه‌شنبه 29 اسفند 1402

آموزشی خبرگزاری ایسنا

آموزشی خبرگزاری ایسنا

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به آمادگی این شهرستان برای توسعه همکاری با جهاددانشگاهی، گفت: آماده ایم کشت گیاهان دارویی را در گنبدکاووس با همکاری این نهاد انقلابی توسعه دهیم.

بررسی جدید پژوهشگران آمریکایی، بینش‌های جدیدی را در مورد ابتلا به کروناویروس ارائه می‌دهد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تفرش به دنبال راه اندازی صنایع نیستیم بلکه می خواهیم شهری دانشگاهی و گردشگری باشد.

رشد و جایگزینی بافت غضروف آسیب دیده با کمک فناوری چاپ 4 بعدی همان چیزی است که اخیرا یک گروه از محققان "موسسه لایب‌نیتس برای مواد تعاملی" و "دانشگاه فنی آخن" در تلاش برای دستیابی آن هستند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال 1401 تا روز سه‌شنبه 30 فروردین خبر داد.

روزه گرفتن در ایام گرم سال باعث از دست رفتن آب بدن و تشنگی مفرط می شود. یکی از راه های کاهش تشنگی برای روزه داران استفاده از میوه های مناسب می باشد. زردآلو یکی از میوه های شیرین و محبوبی است که سرشار از آنتی اکسیدان هاست و به طراوت و درخشندگی پوست تان در ماه رمضان کمک می کند.

با اعلام مسئولان دانشگاه پیام نور، امتحانات پایان نیمسال دوم 1400-1401 این دانشگاه حضوری برگزار می‌شود.

صندوق رفاه دانشجویان ثبت نام برای دریافت وام ضروری دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ترم تحصیلی جاری برای کلیه مقاطع تحصیلی را حذف کرد.

پژوهشگران آمریکایی، یک واکنش شیمیایی جدید را کشف کرده‌اند که می‌تواند به کشف داروهای جدید برای بیماری‌های لاعلاج کمک کند.

بر اساس تازه‌ترین گزارش سامانه «نما» تعداد مؤسسه‌های ایرانی در نظام‌های رتبه‌بندی فراگیر جهانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته، هر چند که بخشی از این افزایش، از تغییر روش‌شناسی نظام‌های رتبه‌بندی سرچشمه گرفته است.

دکتر محمود طاووسی به عنوان سرپرست دفتر تخصصی علوم پزشکی معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی منصوب شد.

سیاره عطارد که نزدیک‌ترین سیاره به خورشید است، پس از غروب خورشید در آسمان عصر انتهای ماه آوریل 2022 خواهد درخشید. اگرچه تشخیص عطارد ممکن است سخت باشد، اما اواخر آوریل زمان بسیار خوبی است، چرا که تنها سیاره قابل مشاهده در آسمان عصرگاهی است.

یک شرکت برآمده از دل گوگل با نام "نسکت‌سنس"(NextSense) در حال کار بر روی یک جفت هدفون بی‌سیم است که می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی مغز را برای مطالعه خواب و بیماری‌های عصبی ثبت کند.

محققان یک موتور حرارتی جدید بدون قطعات متحرک ساخته‌اند و می‌گویند، ترکیب عناصر یک موتور حرارتی با سلول‌های فتوولتائیک ممکن است کلید جایگزینی موتورهای بخار سنتی باشد.

استاندار ایلام از کمک به جهاددانشگاهی برای راه‌انداری مرکز جامع سلامت زنان و خانه خلاق و نوآوری خبر داد.

اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت دکتری 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که اسامی آنها دهه سوم اردیبهشت ماه اعلام می شود، باید به صورت حضوری برای انجام مرحله دوم آزمون به دانشگاه ها مراجعه کنند.