چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش بر ضرورت چاره اندیشی دولت سیزدهم برای حل چالش سه گانه کیفیت آموزش، فضای مجازی و کنکور و آزمون های مدارس خاص تاکید کرد و گفت: در برنامه‌های کاندیداها و اظهاراتی که در روزهای اخیر صورت گرفته کمترین توجه به مقوله فرهنگ در معنای عام و حوزه آموزش‌وپرورش به معنای خاص آن شده است.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که در فصول گرم سال و با شروع فعالیت کنه‌ها، شیوع بیشتری پیدا می‌کند، گفت: تاکنون طی امسال 2 مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

معاون امور جوانان رفع مشکلات پیرامون اشتغال و بیکاری جوانان را مهم‌ترین مطالبه جوانان از دولت سیزدهم دانست و با اشاره به وعده پرداخت وام ازدواج 500 میلیون تومانی یکی از کاندیداها، گفت: به طور کلی پرداخت مبالغ این چنینی با هر عدد و رقمی دردی از جوانان دوا نمی‌کند. اگر کاندیداها بجای وعده افزایش یارانه یا وام ازدواج، تعهد دهند که می‌توانند در عرض یک ماه 500 هزار اشتغال ایجاد کنند، قطعا...

فعالیت بدنی یک روش درمانی موثر برای درد مزمن ناشی از عارضه آرتروز است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با تاکید بر اینکه ایران در دو دهه آینده با بحران بزرگ سالمندی جمعیت مواجه خواهد شد، از دولت آینده خواست تا در برنامه هفتم توسعه با همکاری مجلس شورای اسلامی به بازآرایی ساختاری و سیاستگذاری در عرصه سالمندی اقدام کند.

انجمن پیشکسوتان مطبوعات با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همدردی با عکاس خبری آژانس عکس تهران که در مسیر انجام ماموریت خبری با ضربات چاقوی زورگیران به شدت مجروح شده است، خواستار دستگیری هرچه سریع‌تر زورگیران و حمایت از این همکار مطبوعاتی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، با بیان اینکه شاهد کاهش هفت درصدی در موارد فوتی کرونا در هفته دوم خرداد ماه بودیم، گفت: البته متاسفانه در برخی شهرستان‌های قرمز با انتشار ویروس کرونا جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی مواجه هستیم که مطمئنا در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تکرار تجربه روزهای سخت گذشته خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: تا زمانی که محیط عمومی کشور مملو از جدال و منازعه است و امید و اعتماد در حال فروپاشی است، هیچ برنامه و وعده سیاسی - اقتصادی مهمی محقق نخواهد شد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که نرخ جریمه‌های رانندگی در سال 1400 تغییری نسبت به سال 1399 نکرده و تنها پنج درصد برای کمک به سازمان بهزیستی افزوده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف آتشین میان یک دستگاه سواری سمند و مینی‌بوس خبر داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نگاه عمیقی به آموزش و پرورش داشتند، اظهار کرد: موفقیت های جامعه بدون توجه به آموزش و پرورش پایدار نخواهد بود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 44478 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت نزدیک به 1815 مسافر ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته خبر داد.

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم عزاداری رییس مذهب تشیع در خیابان شهداء قم و با حضور آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید برگزار شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته 122 بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و با این احتساب، مجموع جانباختگان این بیماری از 81 هزارنفر فراتر رفت.

سخنگوی جمعیت هلال احمر اعلام کرد که زمین لرزه 5.2 ریشتری رخ داده در مرز ایران و عراق خسارتی برجای نگذاشته است.