پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی دماوند و جنگل‌های آق‌مشهد گفت: با ظرفیت قوانین فعلی جنگل‌های آق‌مشهد نمی‌تواند وقف باقی بماند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر استفاده از معادل فارسی واژه‌های بیگانه در کتاب های درسی، گفت: ممکن است در ابتدا این کار برای برخی سخت به نظر بیاید اما وقتی مطرح شود، خود در ذهن دانش‌آموزان نهادینه خواهد شد.

یک مدرس دانشگاه و دانش‌آموخته جامعه‌شناسی درباره مؤلفه‌های شورای کارآمد و قوی گفت: هر پدیده‌ای در بستر زمان و مکان و در ارتباط با دیگر عناصری که در طراحی آن قرار گرفته قابل سنجش است، باید ببینیم که شوراها قرار بوده چه هویتی داشته باشند و در حال حاضر چه هویتی دارند و از آنها چه انتظاری داریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پروتکل‌ها و تصمیمات اتخاذ برای چگونگی برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها در شرایط فعلی کرونا توضیح داد.

مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در خراسان رضوی، صبح امروز، شنبه 1 خرداد به طور رسمی در مراکز بهداشت منتخب آغاز شد. در این مرحله فقط به اتباعی که دارای پرونده سلامت هستند و با توجه به مرحله بندی رده‌های سنی، واکسن کرونا تزریق می‌شود. طبق آمار اعلام شده حدود 300 هزار نفر از اتباع در خراسان رضوی دارای پرونده سلامت هستند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران از راه اندازی سامانه ای در شبکه شاد برای دریافت مسائل و شکایات مردمی در شهر تهران پیرامون مواردی چون عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی، مشکلات ثبت نام مدارس و دریافت وجوه و شهریه خبر داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت این بیماری در کشور را تشریح کرد و درباره واکسیناسیون سنین 70 سال به بالا گفت: افراد بالای 70 سال بعد از ارسال پیامک به مراکز مراجعه کنند و کسانی که پیامک دریافت نکردند فعلا مراجعه نکنند تا پیامک دریافت کنند. نوبت واکسیناسیون نمی‌سوزد و واکسن به اندازه کافی داریم.

پارکینگ غیر مجاز خودروهای توقیفی و تصادفی به مساحت 6 هزار متر مربع، بنا به درخواست اهالی محله دارآباد تخلیه و به پهنه فضای سبز برگردانده شد.

شهردار ناحیه 6 منطقه 5 از غرس نهال «حیات» در محل کشف پیکر کارگردان مقتول و حذف مخزن در شهرک اکباتان خبر داد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد که حدود 50 درصد از مردم این کشور همچنان از ماسک استفاده نمی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین تأکید کرد: تاکنون هیچ سازمانی یا سرمایه‌گذار پیوست زیست‌محیطی در خصوص پروژه گردشگری «اوان» به ما ارائه نداده است و نمی‌دانم اینکه می‌گویند پروژه پیوست زیست محیطی دارد، پیوست به کجا ارائه شده است و کدام گزارش را به‌عنوان پیوست زیست محیطی در نظر گرفته‌اند.

در بازدید مدیرعامل شرکت مترو و هیات همراه، روند احداث پایانه 50 هکتاری آزادگان در خط 3 متروی تهران مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان آتش نشانی گفته است سال 99 حدودا 300 میلیارد تومان بودجه به خرید تجهیزات اختصاص یافت. ما مسیر رو به جلویی را داشتیم و خوشبختانه حمایت ها از سازمان آتش نشانی خوب بوده است. احتمالا بودجه امسال برای خرید تجهیزات حدود 10 درصد افزایش خواهد داشت.

از امروز یکم خردادماه واکسیناسیون افراد 70 الی 75 سال در استان مرکزی آغاز می شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشکان ایرانی که در عراق خدمات درمانی ارائه داده‌اند را باید از خدمت در ایران محروم کنیم. این پزشکان احتمالا با ویزای خاصی به عنوان مسافر به عراق سفر کرده‌اند. وگرنه در شرایطی که سفر به کشورهای همسایه محدودیت دارد، این افراد چگونه و از چه کانالی ویزا دریافت کرده‌اند؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید: آمار جهانی مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید19 احتمالا دو تا سه برابر بیشتر از گزارش های رسمی ارائه شده است.