پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

یک روانپزشک و عضو هیئت تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، گفت: در زمینه ناباروری، همانند دیگر حوزه‌ها، باورهای نادرستی در اذهان عمومی وجود دارد که با واقعیت‌های علمی و پزشکی مغایر است و لازم است با اطلاع‌رسانی درست و موثر این باورها اصلاح شود.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از کاهش 60 درصدی بارش‌ها در ایران طی فروردین و اردیبهشت 1400 خبر داد.

یک سال گذشته، متفاوت ترین سال تحصیلی برای نظام تعلیم و تربیت، خانواده ها و دانش آموزان رقم خورد و شاهد تعطیلی کامل مدارس و آموزش کاملا غیرحضوری به دانش آموزان بودیم. در حال حاضر ثمره تلاش های معلمان و فعالیت دانش آموزان در قالب ارزشیابی نهایی پایان سال در تمام مقاطع تحصیلی در حال انجام و امتحانات در حال برگزاری است.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت بروز کرونا در کودکان، در عین حال از اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها برای بازگشایی مدارس از مهرماه و در شرایط ایمن خبر داد.

ثبت نام دانش آموزان اول ابتدایی از امروز، شنبه، اول خرداد ماه آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد. در سال تحصیلی آتی بر خلاف سال‌های گذشته، امکان ثبت نام الکترونیکی برای تمام پایه‌ها فراهم شده است؛ البته برای پایه اولی‌ها به دلیل سنجش سلامت، ثبت نام به دو طریق حضوری و غیرحضوری انجام می شود.

دو زمین لرزه شدید شامگاه جمعه و بامداد امروز (شنبه) شمال شرق و جنوب شرق چین را به لرزه درآوردند.

شاید تصور کنید اکبر خرمدین و همسرش، فقط دو فرزند خود و دامادشان را به قتل رسانده و جسدشان را مثله کرده‌اند اما اگر طی روزهای گذشته قدری دقیق‌تر فضای مجازی را رصد کرده باشید می‌بینید که ابعاد جنایت این دو نفر فقط محدود به اعضای خانواده نبوده و در واقع با کاری که کرده‌اند، مفهوم «پدر و مادر» را هم از دم تیغ گذرانده‌اند.

پیش ثبت‌نام مدارس شاهد به صورت الکترونیکی در سراسر کشور در پایه اول ابتدایی از اول خردا آغاز و تا بیست و پنجم این ماه ادامه دارد.

چند ساعت پیش زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر، مرز استان‌های بوشهر و فارس و حوالی بندر گناوه را لرزاند. زلزله‌ای که پس از روزها هنوز هم بندرنشینان را رها نکرده است و خواب آنان را به آشفتگی کشانده...

درپی انتشار ویدیویی تحت عنوان آدم‌ربایی در جاده تلو، رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ توضیحاتی را ارائه کرد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی روز جهانی تنوع زیستی را گرامی داشت و اظهار کرد: براساس آخرین بررسی‌ها حدود 1300 گونه جانوری مهره‌دار اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهیان آب‌های داخلی، حدود 30000 گونه جانوری بی‌مهره و 8000 گونه گیاهی عالی شناسایی شده است.

جمعیت هلال‌احمر 5 تیم ارزیاب به کانون زلزله در بندر گناوه اعزام کرده است.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص اجرای نوبت‌دهی هوشمند واکسیناسیون برای گروه سنی بالای 70 سال اطلاعیه‌ای صادر کرد.

«ژولیت بینوش» بازیگر مشهور فرانسوی در سریال جدید «اچ بی او مکس» به ایفای نقش خواهد پرداخت.

واکسیناسیون سالمندان 70 سال به بالا از فردا (شنبه - اول خرداد) آغاز می‌شود و افراد می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت نسبت به ثبت‌نام جهت نوبت‌دهی واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران شهادت تنی چند از همکاران و مدافعان سلامت فلسطینی بویژه شهادت مظلومانه دو پزشک ارشد و خدوم فلسطینی، شهید دکتر ایمن ابوالعوف و شهید دکتر معین احمد العول را به مدیر روابط عمومی و سخنگوی وزارت سلامت فلسطین تبریک و تسلیت گفت.