چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

شاید جمله‌ای کلیشه ای به نظر بیاید؛ اما «اهدای عضو» واقعا «اهدای زندگی» است؛ کاری که با مرگی تلخ آغاز می‌شود و با تصمیمی سخت اما خداپسندانه، حیات و زندگی را به چند نفر اهدا می‌کند. هر سال حدود سه هزار نفر در ایران در لیست انتظار دریافت عضو، جان می‌سپارند اما بسیاری از آنها می‌توانند با پیوند اعضای حیاتی، به زندگی خود ادامه دهند. به مناسبت 31 اردیبهشت - روز اهدای عضو، اهدی زندگی - سراغ...

33 ماه است که هر روز بعد از تمام شدن کارش به میعادگاه دردانه اش می‌رود تا آرام گیرد؛ گل‌ها و گلدان‌های "یاسمن" را آب می‌دهد، هرس می‌کند، برای بلبلی که همان نزدیک ها لانه ساخته آب و دانه می گذارد، ساعت ها آنجا می ماند... دلش سخت تنگ است، اما اینجا آرام و قرار می گیرد. قرار 33 ماهه، هر روز، بعد از کار، میعادگاه فرشتگان آسمانی...

معاونت پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اولویت های حوزه ایمنی و ایمن سازی این سازمان را در سال جاری تشریح کرد.

‌پسماند و شیرابه ناشی از آن امروزه به یکی از بزرگترین معضلات شهرهای بزرگ دنیا تبدیل شده است اما به گفته معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، تفکیک پسماند در مبدا توسط شهروندان و در ایستگاه‌های میانی انتقال پسماند توسط شهرداری می‌تواند در کاهش این معضل زیست محیطی موثر باشد.

ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از فردا، شنبه (اول خردادماه) به صورت حضوری انجام می شود و آنطور که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است بعد از مراجعه دانش آموزان به "پایگاه های سنجش بدو ورود به دبستان"، ثبت نام قطعی خواهد شد.

پزشکان توصیه می‌کنند در کنترل نشانه‌های سرطان پوست ضرورت دارد سلامت ناخن‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمد بلوری، روزنامه‌نگار پیشکسوتی که او را به عنوان پدر حادثه‌نویسی مطبوعات ایران می‌شناسند، می‌گوید که داستان جنایی خرمدین‌ها یکی از عجیب‌ترین پرونده‌هایی است که در دوره 60 سال روزنامه‌نگاری دیده است و اگر می‌خواست برای این پرونده تیتر بزند، «جنایت وحشتناک بر اساس اوهام» را انتخاب می‌کرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم حضور فعال ایران در مجامع و سازمانهای بین المللی نظیر کمیسیون مقام زن، گفت: یکی از کارکردهای اصلی عضویت در کمیسیون مقام زن تبادل تجربیات، دستاوردها، شکست‌ها و حتی عدم موفقیت کشورها با یکدیگر برای درس گرفتن، الگو ساختن و اجرا کردن الگوهای موفق است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح آمایش 16 به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری‌های سراسر کشور خبر داد.

در بازدید امروز حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی خراسان رضوی امروز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه، مرکز تخصصی ژنتیک افتتاح و همچنین مرکز پیشرفته درمان ناباروری جهاددانشگاهی خراسان رضوی کلنگ زنی شد.

مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اروپا گفت: واکسن‌های موجود کووید -19 از اثربخشی لازم در برابر انواع سویه‌های کروناویروس برخوردار است.

براساس آخرین آمارها، فارس در مقایسه با 2 هفته قبل، کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستانها و یک رقمی شدن تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا را تجربه کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از فرونشست کف یک منزل و فرورفتن یک خاور در آن خبر داد.

مراسم اختتامیه اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زمین 31 اردیبهشت و با اهدای تندیس طلایی «زمین پایدار» و جایزه بنیاد صلح و محیط زیست برگزار می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در شش استان هشدار داد و احتیاط در تردد از مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها را توصیه کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به درمان ناباروری به عنوان یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بایستی عمل کرد و در این مسیر از ظرفیت خیران غافل نشد.