پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزرات بهداشت با بیان اینکه با شیوع کرونا در سال گذشته شاهد کاهش 50 درصدی اهدای عضو بوده‌ایم، گفت: البته در همین شرایط کرونا 40 قلب اهدایی از نقاط مختلف کشور به جاهای دیگر منتقل شده که کار پیچیده و بسیار بزرگی است.

بیست و دوم ماه مه مصادف با اول خرداد ماه روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است. یک کارشناس ارشد تنوع زیستی می‌گوید: حفاظت بدون مشارکت جوامع محلی و بعد اقتصادی پایدار نخواهد بود و سازمان حفاظت محیط زیست باید بر تصمیماتی که برپایه اصول علمی می‌گیرد، پافشاری کند.

واکسیناسیون افراد 70 سال به بالا علیه بیماری کووید -19 از امروز آغاز شده است و بر اساس اعلام وزارت بهداشتی‌ها، لازم است که این گروه سنی از امروز جهت دریافت نوبت تزریق واکسن کرونا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

جمله‌ای قدیمی به افراد هشدار می‌دهد که «تلویزیون موجب فاسدشدن مغز می‌شود»، تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده و ممکن است تا حدودی این جمله درست باشد و محققان دریافتند، تماشای روزانه و بیش از اندازه تلویزیون در دوران بزرگسالی و میانسالی موجب پیری سریع‌تر مغز شده و فرد را در معرض خطر بزرگتر کاهش عملکرد شناختی قرار خواهد داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، گفت: تنوع زیستی به عنوان منابع ارزشمند و سرمایه‌های طبیعی هر منطقه است که حراست و ارتقاء آن در کیفیت چرخه زیستی و حیات نفش مهم و کلیدی دارد.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (1 خرداد ماه) کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل قبول قرار دارد و تداوم این شرایط به علت وزش باد موثر طی روز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست بجستان از تهدیدات خشکسالی بر تنوع زیستی منطقه خبر داد و گفت: کاهش بارندگی‌ها و به دنبال آن کاهش شدید منابع آبی و کمبود علوفه در مراتع، تنوع زیستی را با چالش‌هایی مواجه کرده‌است.

شمار مبتلایان به بیماری "کووید -19" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به 166 میلیون و 486 هزار و 326 نفر رسیده و مرگ سه میلیون و 457 هزار و 851 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

مدیر فنی، خودرویی و تجهیزات آتش نشانی تهران از وجود بیش از یک‌هزار خودرو و 40 نردبان و بالابر در آتش‌نشانی تهران خبر داد.

عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان انجمن ازدواج و خانواده کشور با تاکید بر لزوم آموزش مهارت‌های فرزندپروری به والدین و با انتقاد از وضعیت نامناسب مهارت والدین در امر فرزندپروری، گفت: والدین تصور می‌کنند باید با کودکان "دوست" باشند و از این رو موضوعات دنیای بزرگسالان را برای کودکان مطرح و از اظهار نظر آنها درباره موضوعاتی که متناسب با سن کودکان نیست خوشنود می‌شوند درحالی که کودکان باید بیاموزند...

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح شنبه (1 خرداد) به بیش از 166 میلیون و 486 هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و 457 هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از 33 میلیون و 862 هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید -19...

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق در 17 استان کشور طی امروز و فردا (1 و 2 خرداد) خبر داد.

آب که بود آبادانی هم بود. زندگی هم جریان داشت. لب های دشت های تفتیده ی جنوب اما دیگر از بی آبی خشکیده است. دیگر آبی نیست، هرچه بود تمام شد!

اوایل اردیبهشت 1400 مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش بخشنامه برگزاری امتحانات پایان سال را به مدارس سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد که فقط امتحانات دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می‌شود. این بخشنامه اعتراضات بسیار زیادی را به دنبال داشت، اما در نهایت امتحانات نهایی به صورت حضوری برگزار شد؛ آن هم در شرایطی که موج چهارم کرونا در ایران هنوز به طور کامل...