چهارشنبه 4 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

چند روزی است که بخش زیادی از اخبار به پرونده قتل فجیع «بابک خرمدین» اختصاص پیدا کرده است. هر کجا که می‌رویم بالاخره یک جای صحبت به پدر و مادری می‌رسد که بدون عذاب وجدان، دست شان را به خون فرزندان‌شان آغشته کرده‌اند! در این میان اما برخی کارشناسان حجم بالای اخبار را برای اضطراب عمومی جامعه مضر می‌دانند و در عین حال برخی هم عمیقا باور دارند که تمام ابعاد این پرونده باید منتشر و ریشه‌یابی...

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: 120 میلیون هکتار از حوضه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری نیاز دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت در طول 24 ساعت گذشته، 229 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 77 هزار و 994 نفر رسید.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت فهرست جدید آزمایشگاه های تشخیص کووید 19 را اعلام کرد.

عضو اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جایگاه خانواده را در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تشریح کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه ایران به روستاییان و عشایر نیاز دارد، نمی‌توان زندگی، صداقت، شرافت، جوانمردی و تلاشگری را بدون وجود روستائیان و عشایر درک کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به دستگیری مدیران مختلف صرافی " کریپتولند " به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور؛ مالباختگان این صرافی می توانند مدارک و ادعای خود را در خصوص میزان سرمایه از دست رفته، به سایت گرداب ارائه کنند.

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور، پلتفرمی را بر بستر فناوری اطلاعات برای پخش تجهیزات پزشکی عرضه کردند که با حذف واسطه ها اقلام مورد نیاز داروخانه ها توزیع می شود.

صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در آیین بهره برداری از چند پروژه مدیریت شهری شهرداری مشهد و آغاز عملیات حفاری خط 4 مترو مشهد به همراه محمدرضا کلائی، شهردار و جمعی از مسئولان شهری مشهد در محل این پروژه‌ها حضور یافت و به صورت ویدئوکنفرانسی طرح های مزبور را افتتاح کرد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نظرسنجی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی گفت: 86 درصد از مخاطبان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای این بیمه در ایام پیری و از کارافتادگی رضایت دارند.

سرطان روده از جمله سرطان‌های شایع در جهان در میان زنان و مردان است که در بیشتر موارد به اندام‌های دیگر بدن نیز گسترش پیدا می‌کند.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (30 اردیبهشت ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: در حدود 8 تا 10 درصد زنان جهان درگیر بیماری اندومتریوز هستند و آمار بالای تعداد مبتلایان به این بیماری که طی سال های گذشته به مرکز درمان ناباروری ابن سینا مراجعه کرده اند، در کنار نبودن یک مرکز جامع برای رسیدگی به این حوزه، ضرورت شکل گیری کلینیک اندومتریوز را به خوبی نشان می دهد.

وزارت کشور در قالب فیلم‌هایی کوتاه با هدف آشنایی با قانون شوراها به تشریح این قانون پرداخته است.

رئیس مرکز توسعه شوراهای حل اختلاف، از ورود چهار میلیون و 400 هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف کشور در سال 99 خبر داد و تصریح کرد: میانگین پروندههای مصالحه 32 درصد است که در سال جاری تلاش میکنیم به 50 درصد برسد.

بیماری همه‌گیر کووید - 19 در بخش محصولات غذایی و معیشت جوامع روستایی و شهری سراسر جهان، از جمله زنبورداران و سایر افراد موثر در زنجیره زنبورداری تاثیر غیرقابل‌انکاری گذاشته است. به همین دلیل، تقویت زنجیره ارزش صنعت زنبورداری به‌منظور ایجاد معیشت مقاوم، ایجاد مشاغل جدید و درآمدزایی برای کشاورزان اهمیت زیادی دارد.