سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

فرمانده ناجا از آمادگی کامل فرماندهان و کارکنان پلیس برای انتخابات پیش رو خبر داد و گفت: نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد با همکاری بسیج، امنیت کامل انتخابات را تامین کند.

در آستانه آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور، انتشار لیستی از پایگاه های سلامت در فضای مجازی و فراخوان جعلی مراجعه برای ثبت نام؛ بر دامنه نگرانی ها در طغیان چهارم بیماری در کشور افزود و صف های طولانی را مقابل پایگاه های سلامت در برخی شهرها رقم زد؛ موضوعی که وزارت بهداشت آن را تکذیب و تاکید کرد که محلی برای ثبت‌نام واکسن کرونا اعلام نشده و مردم از تجمع مقابل خانه‌های سلامت بپرهیزند.

شیوع ویروس کرونا بخش‌های گسترده ای از فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی کشور و استان مرکزی را تحت تاثیر قرار داده که در این میان مشکلات بازماندگان از تحصیل، بویژه به جهت تبعات آن، نگران کننده تر به نظر می رسد.

اداره پست شهرستان دشتستان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شبکه بهداشت این شهرستان پلمب شد.

نتایج تحقیقات جدید دانشگاه اوکلند نیوزیلند نشان می‌دهد، نوزادانی که سطح ویتامین D کمتری دارند دو برابر بیشتر از نوزادان با میزان مناسب این ویتامین با عفونت‌های حاد تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند.

رییس جامعه هتلداران ایران گفت: هنوز از هیچ هتلی به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونا استفاده نشده است، اما مسافران ورودی به ایران در صورت نیاز در هتل‌های فرودگاهی قرنطینه می‌شوند.

فروردین تا 16 اردیبهشت، مصادف با ماه آوریل، به نام ماه جهانی آگاهی‌بخشی اتیسم نامگذاری شده؛ اختلالی عصبی - رشدی که باعث می‌شود بخش‌های مختلف مغز در همکاری با یکدیگر دچار مشکل شوند. این اختلال در سه سال اول زندگی بروز پیدا می‌کند و همیشگی است.

دانشمندان سعی دارند با الهام از تکنولوژی به کار رفته در ساخت واکسن‌های کووید -19، بیماری‌های مرگباری مثل سرطان و ایدز را درمان کنند. هجوم مرگبار کرونا در سراسر جهان باعث شد دانشمندان برای نخستین‌بار واکسنی با استفاده از تکنولوژی mRNA تولید کنند؛ واکسنی که از پروتئین میخ‌مانند سطح ویروس کرونا، برای ایجاد ایمنی در برابر آن استفاده می‌کند. به دنبال نتایج مؤثر آزمایش‌های بالینی و واکسیناسیون...

مطالعات اخیر محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بر روی ژن‌های دخیل در بروز بیماری کرونا نشان می‌دهد که مواد افیونی و مصرف خوراکی الکل اثری در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ندارد و جامعه می بایست به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با بیان اینکه بار بیماری کووید -19 کماکان در تهران در اوج قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه در هفته گذشته افزایش بیماران سرپایی را داشتیم، نشان از این دارد که تعداد بستری‌ها حداقل تا دو هفته آینده بالا خواهد بود و تا دو هفته بعدش هم مرگ و میر بالا است.

هرساله حدود یک میلیون دانش آموز درگیر انتخاب رشته و هدایت تحصیلی از پایه نهم به دهم هستند. از آنجا که هدایت تحصیلی مسیر تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان را نشان می دهد، نقشی سرنوشت ساز پیدا می کند. نتیجه فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانش آموزان و انتخاب آگاهانه و آزادانه آنها منجر شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از واژگون شدن یک بونکر حمل بتن در اتوبان مدرس شمال خبر داد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه دوره طولانی انزوا و دوری اجتماعی ناشی از شیوع کرونا منجر به افزایش اختلالات تهدید کننده سلامت روان از جمله اضطراب، افسردگی، استرس شده است، با اشاره به تحقیقات جهانی انجام شده گفت: مطابق با تحقیقات انجام شده؛ زنان، جوانان و افرادی که درآمد کمتری دارند و یا شغل و درآمد آنها در اثر شیوع کووید 19 کاهش یافته است، بیشتر از...

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن اشاره به راه‌اندازی سامانه حدنگاری از پایش آنلاین آفات و حریق در جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

میگرن از جمله عارضه های دردناکی است که بسیاری از مبتلایان به این بیماری را به هر راهی برای پیشگیری از بروز آن متوسل می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران غرق شدن یک نفر در آب های سد لتیان خبر داد.