سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

نقش‌برجسته یا سنگ‌نگاره فتحعلی‌شاه در چشمه‌علی شهر ری با رنگ موی مشکی مخدودش شد. مدیر میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان می‌گوید: خوشبختانه رنگ قابل شست‌وشو بوده و قرار است کارشناسان از فردا عملیات پاکسازی و تثبیت نقش‌برجسته را آغاز کنند.

استاندار تهران از افتتاح خط تلفنی 6070 برای پاسخگویی، راهنمایی و ساماندهی بیماران کووید 19 به صورت دو طرفه و ظرف روزهای آینده خبر داد.

گلشهر یکی از محله‌های مشهد است که در چند دهه اخیر سکونتگاه مهاجران افغانستانی بوده است. برخی از ساکنان گلشهر که عمدتا افراد سالخورده مهاجر افغان هستند، برای گذراندن اوقات فراغت و ایام بازنشستگی، به ورزش تیروکمان روی آورده‌اند. با شروع همه‌گیری کرونا و کمتر شدن اسباب فراغت، جوانان هم به مرور به این جمع پیوسته‌اند و با تجهیزات ابتدایی به تمرین تیراندازی می‌پردازند. آنها در جمع‌های خودمانی...

در شرایطی که ویروس کرونای انگلیسی در کشور می‌تازد و جان می‌گیرد و نگرانی از شیوع نوع جهش یافته هندی آن هم وجود دارد، شکل گیری تجمعاتی مشابه آنچه در گرگان شاهد آن بودیم بیشتر به بازی بر سر جان شبیه است؛ موازنه‌ای که یک سوی آن خوشحالی از پیروزی تیم محبوب و سوی دیگرش فاجعه انسانی و شکست کادر درمان است؛ اما در این شرایط چه کسی پاسخگوی جان‌هایی است که در خطر افتاده...

مانور "موتورسواران خوب" با هدف ارتقای فرهنگ صحیح موتور سواری و تشویق موتورسواران به پرهیز از رفتارهای پرخطر و حادثه ساز از تاریخ 6 تا 29 اردیبهشت ماه در خیابانها و معابرپرتردد پایتخت برگزار می‌شود.

شهردار منطقه 12 از مرمت ملک تاریخی موجود در باغ کیهانی، همچنین محوطه‌سازی برای ایجاد یک بوستان عمومی در آن خبر داد.

یک کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی با 55 تخت و یک مگا آی‌سی‌یو در بیمارستان لبافی‌نژاد افتتاح شد. در این مراسم قاسم جانبابایی معاون درمان وزیر بهداشت و علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا حضور داشتند. در حال حاضر 120 بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع همه‌گیری کووید -19 در کشور تاکنون با انجام آزمایش‌های مختلف تعداد 248 هزار و 9 مبتلای قطعی به کرونا در فارس شناسایی شده است.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: خانه‌های محیط زیست در کنار ساختار شورایاری ها در محلات، می‌توانند موجب افزایش مشارکت شهروندان شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: امروز زمان آن رسیده که موضوعات محیط زیستی در کلان شهر تهران به دغدغه و مسئله اصلی مردم تبدیل شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد خانه محیط زیست از جمله پروژه‌های کوچک مقیاس محله‌ای است که به‌خوبی می‌تواند ارتباط بین شهروندان با شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی و در راستای اهداف محیط زیستی مدیریت شهری برقرار کند.

صبح امروز - 6 اردیبهشت - یک کلینیک درمان سرپایی بیماران کرونایی با 55 تخت در بیمارستان لبافی‌نژاد افتتاح شد. علاوه بر آن یک مگا آی‌سی‌یو نیز فعالیت خود را در این بیمارستان آغاز کرد. در حال حاضر 120 بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند. در حال حاضر به دلیل نرخ شیوع بالای بیماری در کشور، از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی بخش‌های سرپایی در مراکز درمانی ایجاد شده است. این مراکز به تقسیم...

جلسه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به ریاست پیروز حناچی شهردار تهران تشکیل و با احداث مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی کمیته ملی المپیک موافقت شد.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: طبق تحلیل و کارشناسی‌های انجام شده، خشکسالی موجب خسارت بیش از هزار میلیارد تومانی به جامعه عشایری استان فارس شده است.

سازمان هواششناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک و احتمال بارش تگرگ در 25 استان هشدار داد و به کوهنوردان توصیه کرد تا هنگام صعود به ارتفاعات احتیاط کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نهاد شورا در قانون اساسی بسیار برجسته دیده شده، تاکید کرد که این نهاد اکنون با ایده‌آلهای قانونی و واقعیت شورا، فاصله زیادی دارد و اختیارات و عملکرد آن به شهرداری‌ها محدود شده است.