سه‌شنبه 3 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از ابلاغ راهنمای عمل مدیریت شهری و روستایی در تحقق شعار سال 1400،"تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها"، به استان ها به منظور برنامه ریزی موثر شرایط تحقق شعار سال توسط شهرداری ها، دهیاری ها با همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا و در تعامل با سایر سازمان ها و نهادهای مسئول و نقش آفرین در این حوزه و انجمن های صنفی مرتبط و اجرای اقدامات لازم...

مدیرکل دفتر مخاطرات و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: گرد و غبار اصفهان ترکیبی از ذرات معدنی، فلزات سنگین و دوده است و با توجه به ویژگی‌های گوناگون هر یک از سرچشمه‌ها، تنها با اتکاء به روش‌های سنتی مانند کاشت درخت نمی‌توان آلودگی گرد و غبار را رفع کرد.

هزاران شهروند پرو که در پی وقوع بحران مالی و مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بی‌خانمان شده‌اند به حاشیه‌های شهر لیما، پایتخت این کشور پناه آورده و با برپا کردن چادر و خانه‌های موقت به زاغه‌نشینی روی آورده‌اند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان همدان از افزایش 10 درصدی تعرفه ویزیت پزشکان خبر داد و گفت: تعرفه ویزیت در صورت استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیکی 30 درصد افزایش داشته‌است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به پیشنهاد توقف کلیه سفرها به 4 استان خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان، گفت: اگر این پیشنهاد در ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب شود از انتقال بخش قابل توجهی از ویروس جهش یافته هندی به استان جلوگیری خواهیم کرد.

طی جلسه ویدیو کنفرانس با حضور مدیران کل استانی و ستادی سازمان بیمه سلامت ایران، سامانه پاسخگویی به شکایات با رویکرد ارائه خدمات الکترونیک به ویژه در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک با تاکید بر کاهش کابرد دفترچه رونمایی شد.

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی - کوبایی کرونا، صبح دوشنبه (6 اردیبهشت) در اصفهان آغاز شد. این واکسن توسط انستیتو فینلای کوبا با مشارکت انستیتو پاستور ایران تهیه شده و در صورت تأیید نهایی، در ایران نیز تولید خواهد شد. این واکسن در هفت استان ایران و هشت دانشگاه علوم پزشکی شامل مازندران، بابل، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، همدان و زنجان مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه امحای واکسن نوعی پیشگیری و مقابله با فساد احتمالی است، گفت: افرادی که متخلفانه وارد لیست شده باشند نمی توانند تزریق متقلبانه را جلوگیری از امحا و اسراف واکسن بنامند و این کلاه، سر نظام سلامت نخواهد رفت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت طی شبانه روز گذشته 496 بیمار کووید19 در کشور به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم روند افزایشی ورودی جدید به بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان فارس، از تکمیل 100 درصدی تخت‌های اختصاص داده شده به این بیماران خبر داد.

فرمانده مقابله با کرونا در تهران وضعیت 10 روز اخیر در پایتخت را سهمگین‌ترین موج از زمان شیوع کرونا تا کنون دانست.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد که پلیس نسبت به پلمب واحدهای صنفی که نسبت به تذکرات قبلی در مورد پروتکل‌های بهداشتی کرونا بی‌تفاوت بوده‌اند اقدام خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان تاکید کرد که به هیچ عنوان به بهانه ثبت نام واکسن و ایجاد پرونده وارد سایتی تحت هر عنوانی نشوند.

در پی انتشار خبری در برخی رسانه ها مبنی بر وقوع حادثه در متروی تبریز، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی این خبر را تکذیب کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به نقش خانه‌های محیط زیست در ارتقای اثربخشی مشارکت شهروندان در موضوعات محیط زیستی خواستار تداوم حمایت اعضای شورای اسلامی شهر از توسعه و گسترش خانه‌های محیط زیست در سطح سرای محلات شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدومیت 3 کودک و سوختگی مردی میانسال درپی وقوع انفجار در یک منزل مسکونی خبر داد.