شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیش از 16 هزار پرنده به تالاب میقان مهاجرت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان کمک در زمینه افزایش تستینگ یکی از موارد مهم در بحث استراتژی درمان کرونا است که نیاز به حمایت ویژه دولت دارد.

در پی وقوع حریق در بیمارستانی در رومانی دستکم 10 بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

شیوه نامه اجرایی جشنواره فرهنگی هنری: فردا" سال تحصیلی 1400-1399 به استان ها ابلاغ شد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از حدود 11 هزار درخواست ثبت شده در سامانه صدور گواهی کسر از حقوق، تعداد 10 هزار و 750 گواهی صادر و تحویل پست داده شده است.

سرپرست مرکز خون بند ناف موسسه رویان استان بوشهر عنوان کرد: خون بند ناف به عنوان یک زباله بیولوژیکی، با ماهیت سلول‌های بنیادی موجود در آن می تواند بالغ بر 100 نوع بیماری صعب‌العلاج مثل سرطان خون، تلاسمی، بیماری‌های پوستی و بیماری های در دست تحقیق مثل دیابت، هموفیلی و همچنین فلج مغزی و پارکینسون را درمان کند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همواره در تلاش هستیم کنترل مرزها به صورت الکترونیک، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرز، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ندهیم.

رییس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تصادف میان شش دستگاه خودروی سواری در تونل توحید خبر داد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه بالغ بر 16 هکتار (حد فاصل پژوهشگاه نیرو و بزرگراه آیت‌الله هاشمی) با تاخیری شش ساله مواجه شده است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران به لزوم توجه به تکمیل، تعیین تکلیف و بهره برداری از پایانه شرق جدید تاکید کرد.

هوبره، پرنده‌ای نادر در خراسان جنوبی است که دست مایه بازی عرب‌ها شده و همین امر جمعیت این پرنده را تا مرز نابودی کشانده است.

همکاری‌های علمی - آموزشی و استفاده از آموزه‌های علوم شناختی در بهسازی برنامه‌های درسی با امضای تفاهم نامه‌ای میان ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور گسترش می‌یابد.

داروی ضد ویروس مؤثر در درمان کرونا با همکاری محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تولید و موفق به دریافت تاییدیه کمیسیون سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت شد.

آمار جهانی مبتلایان به کووید 19 تاکنون به 54 میلیون و 329 هزار و 104 نفر رسیده و مرگ یک میلیون و 318 هزار و 286 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (25 آبان ماه) در محدوده قابل قبول است اما با توجه به عدم وزش باد موثر کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد که محدودیت های ستادملی کرونا، عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است.