شنبه 31 شهریور 1403

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

اجتماعی خبرگزاری ایسنا

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری دلال ارزی با 3000 دلار خبر داد.

در ژاپن برای سومین روز متوالی رکورد تعداد مبتلایان جدید کووید -19 به ثبت رسید.

وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.

پس از تکمیل ظرفیت تخت‌های ICU بیمارستان رازی اهواز، به عنوان اصلی‌ترین مرکز رسیدگی به بیماران کرونایی خوزستان، سه بیمارستان در اهواز و یک بیمارستان در شهرستان کارون به چرخه کرونای استان افزوده شدند. یکی از این مراکز درمانی، بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز است که بیماران مبتلا به کرونا از سراسر استان خوزستان را پذیرش می‌کند. یکی از بیماران می‌گوید «کسانی که حرف‌های عجیبی می‌زنند و مثلا...

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مسئولین 2 بیمارستان آلاینده محیط زیست در قزوین به‌دلیل عدم رعایت دقیق قوانین و مقررات بی‌خطرسازی و دفع و دفن اصولی پسماند عفونی به یک سال قرار تعلیق و مجازات تکمیلی محکوم شدند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد که هنوز مجوز رسمی برای مطالعات بالینی انسانی واکسن کرونا را صادر نکرده ایم و هیچ شرکتی وارد فاز بالینی نشده است.

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش دما در سه استان و ضرورت مصرف بهینه انرژی همچنین افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای خزر هشدار داد.

داوطلبین باراول و یا افرادی که سابقه اهدای خون دارند ممکن است به دلایل مختلف در مراکز درمانی بستری شوند و یا تحت اعمال جراحی قرار گیرند. یکی از پرسش های متداول این افراد این است که آیا ممکن است به دلیل بستری شدن یا اعمال جراحی از اهدای خون معاف شوند؛ پاسخ به این پرسش بسته به اینکه بیمار چه مدت و به چه دلیلی بستری و چه نوع عمل جراحی روی وی انجام شده است متفاوت است.

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی 24 ساعت گذشته را اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مرگ 9 بیمار در 24 ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را 810 نفر عنوان کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی با قید فوریت در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد تا پس از تصویب به مجلس ارائه شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای اجاره هتل‌ها به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونا، از استان‌ها درخواست کرد با ستاد ملی کرونا برای اجرای محدودیت‌های جدید که شهر به شهر متفاوت خواهد بود و در جریان آن سفر محدودتر خواهد شد، همکاری داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به شهروندان در خصوص وعده‌ها و تبلیغات وسوسه‌انگیز سایت‌های قمار و شرط‌بندی اینترنتی هشدار داد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر ضرورت همراهی رسانه‌ها در ترویج پویش «ایران مهربان» و اکرام ایتام تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 141 هزار و 581 یتیم و 181 هزار و 593 محسنین، مشمول طرح اکرام هستند.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: معیشت جایگزین برای ساکنین در حاشیه تالاب هامون و بررسی اقلیمی منطقه یکی از برنامه های در دست اجرا با همکاری سایر سازمان ها و نهادهای بین المللی است تا توان اجرایی و احیای تالاب هامون با قوت بیشتری طبق برنامه های تعیین شده انجام شود.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت از تامین 4 تخت ICU برای بیمارستان آیت الله خوانساری اراک توسط خیرین خبر داد.